今天,汽车制造商已经对向空气中排放过多污染物的老爷车处以罚款。但随着即将到来的欧 7 标准,这将变得更加困难。一些分析师已经预测,到 2025 年,完全经典的内燃机汽车将终结。
Standard Euro 7 bo nadomestil sedanji standard Euro 6, ki je v veljavi od leta 2014. In čeprav najverjetneje ne bo začel veljati pred koncem leta 2025, so proizvajalci in glavni akterji v evropski avtomobilski industriji večkrat poudarili pomen jasne kratkoročno in srednjeročno, saj je za vzpostavitev procesa prehoda ključnega pomena. Namreč industrija se izjemno težko na sam prehod prilagodi v izjemno kratkem obdobju. To je vselej povezano s povišanimi stroški.
Emisijski standardi Evropske unije že danes omejujejo emisije, kot so fini delci, ogljikovodiki in ogljikov monoksid iz avtomobilov in tovornjakov z motorji z notranjim zgorevanjem. Ker so predpisi vse bolj restriktivni, so proizvajalci prisiljeni pospešiti svoj proces elektrifikacije in navsezadnje v svojo ponudbo vključiti nova hibridna, priključna hibridna in/ali 100-odstotno električna vozila. Tako na primer Honda v prihodnje ne bo več uvajala modelov v EU, ki ne bodo hibridni. Tako je dober primer je prihod nove Honde Civic konec letošnjega leta. ta bo na voljo le kot hibrid. Običajni avtomobili, motorizirane klasike se torej poslavljajo.
Vse več proizvajalcev spreminja strategijo brez točnega vedenja kaj bo prinesel Euro 7 standard. Namreč vsi so prepričani, da bodo omejitve standarda tehnološko tako zelo omejujoče, da razvoj klasičnih motorjev ne bo več smiseln. V zadnjem času smo priča, kako so se priznani proizvajalci odločili opustiti motorje z notranjim zgorevanjem in dati prednost povsem električni mobilnosti. Nedavno je bilo na primer objavljeno, da bo Nissan prenehal razvijati nove motorje z notranjim zgorevanjem za Evropo. Odločitev, ki je povezana s pričakovanimi stroški za uskladitev s standardom Euro 7.
Razvoj novih motorjev namreč zahteva znatne naložbe, tako denarno kot časovno, a če se vozni red sprememb neizogibno skrajšuje, je lahko logična le ena rešitev: opuščanje motorjev z notranjim zgorevanjem ter osredotočanje le še na elektriko. V vsakem primeru je konec “toplotnih klasičnih” motorjev je predviden za leto 2035.
Težava pa ostaja tudi zato, ker so prve različice standarda Euro 7, kot je pred časom opozorilo VDA (nemško združenje avtomobilske industrije), dejansko prepovedale motorje z notranjim zgorevanjem . Te stroge predpise o emisijah so pozneje omilili z novim osnutkom aprila 2021. A to še vedno ni dovolj. Da bi bila upravičena tolikšna vlaganja v razvoj bolj čistih klasičnih motorjev z notranjim izgorevanjem.
Medtem pa so nekateri proizvajalci, kot je Nissan, že napovedali, da bodo prenehali razvijati motorje z notranjim zgorevanjem. BMW namerava iti po isti poti, vendar od leta 2030 dalje. Gre za omejitve, ki močno presegajo tisto, kar se je zgodilo s sprejetjem standarda Euro 6 leta 2014, zaradi katerega so številni proizvajalci opustili segment A (segment mestnih avtomobilov), ker zaradi visokih stroškov razvoja novih motorjev enostavno ni bil več donosen.
Pričakujemo lahko, da se bodo mnogi proizvajalci ravno zaradi mnogih nejasnosti še resneje usmerili v proizvodnjo električnih vozil, ki bodo leta 2035 edina okoljska alternativa. Takrat bo avtomobilska klasika namreč prepovedana.