想象一下,您的脸如此多才多艺,您的照片如此出色,以至于一夜之间就出现在最著名产品的各种广告中。但你却得不到一分钱。这也可能发生。
Shubnum Khan 这是 novinarka iz Južne Afrike, umetnica, avtorica knjige o muslimanskih Indijancih Onion Tears in blogerka, ki je, ne da bi vedela, postala McDonald’sov obraz na Kitajskem, v oglasu prodajala preproge v New Yorku, oglaševala priseljevanje v Kanadi, a za noben oglas ni dobila plačila. Razlog je preprost: Khan ni posvečala dovolj pozornosti pogojem pogodbe. Da bi opozorila na napako, ki jo je storila, je na svojem Twitter računu delila svojo 故事.
It feels like I sell everything! If I’m not welcoming immigrants to Canada, I’m selling carpets in NYC, leading treks in Cambodia, or looking for love in France.
Let’s start with something light: here I’m the face for dental sedation in Virginia Beach. Innocent enough, you say, pic.twitter.com/KScqqLCoLx
— Shubnum Khan (@ShubnumKhan) July 28, 2018
Pred šestimi leti je Shubnum prvič videla svojo fotografijo v lokalnem kanadskem časopisu, ki spodbuja priseljevanje migrantov, in je ostala brez besed. Ni ji bilo jasno, kako se je njena fotografija znašla v tej reviji, a so jo prijatelji spomnili, da je pred leti bila Khan del fotografskega projekta 100 Faces.
Fotograf je fotografiral 100 ljudi različnih narodnosti. Shubnum se je udeležila fotografiranja zato, ker je želela dobiti brezplačne profesionalne fotografije, a v pogodbi ni prebrala drobnega tiska. Fotograf je namreč posnel tri fotografije, ki jih je pozneje prodal fotobanki.
Shubnum je govorila s fotografom, ki ji je rekel, da je o vseh pogojih bila obveščena pred začetkom fotografiranja, pogodbo pa je podpisala in je vse bilo storjeno zakonito. Fotograf je sicer odstranil njene fotografije s svoje spletne strani, a jo je tudi opozoril, da ne more storiti ničesar glede fotografij, ki so na spletu.
V kratkem času je Kahn ugotovila, da se njene fotografije nahajajo v različnih reklamah:
- vabi migrante iz Urugvaja v Kanado
- prodaja preproge v New Yorku
- je strokovnjakinja za Vietnam, Kambodžo in Laos, organizira pa tudi turistična potovanja v te kraje
- ima podočnjake, ki se jih reši s pomočjo krem za pomlajevanje
- je nosečnica, ki se je rešila poporodne melazme
- je popravljala zobe v Virginiji
- je imela operacijo oči in je zadovoljna z rezultatom
- je večkrat zamenjala narodnost
Njene fotografije niso bile uporabljene zgolj v reklamah, temveč so bile vključene tudi na seznam zaposlenih. Postala je vodja podjetja, vodnica, učiteljica in varuška. Zaskrbelo jo je, ko je videla, da ima agencija za varstvo otrok lažni seznam zaposlenih, saj se je vprašala, kdo in kako skrbi za otroke.
Do tega je prišlo zaradi ene usodne napake – pogodba je namreč vsebovala odstavek, v katerem možnost ‘spremembe imena in osebnosti’。这意味着 lahko tisti, ki so kupili fotografijo, popolnoma zakonito ustvarijo novo osebnost.
更多信息:
推特网站