fbpx

Elle a fait une erreur fatale lors d'une séance photo... et maintenant elle annonce tout ce qui est possible dans le monde

Na fotografiranju je naredila usodno napako ... in zdaj oglašuje vse možno na svetu

Predstavljajte si, da je vaš obraz tako vsestranski in vaša fotografija tako dobra, da se kar čez noč pojavi v različnih oglasih za najbolj znane izdelke. Za to pa ne prejmete niti centa. Tudi to se lahko zgodi.

Shubnum Khan c'est novinarka iz Južne Afrike, umetnica, avtorica knjige o muslimanskih Indijancih Onion Tears in blogerka, ki je, ne da bi vedela, postala McDonald’sov obraz na Kitajskem, v oglasu prodajala preproge v New Yorku, oglaševala priseljevanje v Kanadi, a za noben oglas ni dobila plačila. Razlog je preprost: Khan ni posvečala dovolj pozornosti pogojem pogodbe. Da bi opozorila na napako, ki jo je storila, je na svojem Twitter računu delila svojo l'histoire.

Pred šestimi leti je Shubnum prvič videla svojo fotografijo v lokalnem kanadskem časopisu, ki spodbuja priseljevanje migrantov, in je ostala brez besed. Ni ji bilo jasno, kako se je njena fotografija znašla v tej reviji, a so jo prijatelji spomnili, da je pred leti bila Khan del fotografskega projekta 100 Faces.

Pred šestimi leti je Shubnum prvič videla svojo fotografijo v lokalnem kanadskem časopisu.
Pred šestimi leti je Shubnum prvič videla svojo fotografijo v lokalnem kanadskem časopisu.

Fotograf je fotografiral 100 ljudi različnih narodnosti. Shubnum se je udeležila fotografiranja zato, ker je želela dobiti brezplačne profesionalne fotografije, a v pogodbi ni prebrala drobnega tiska. Fotograf je namreč posnel tri fotografije, ki jih je pozneje prodal fotobanki.

V reklami za priseljevanje migrantov.
V reklami za priseljevanje migrantov.

Shubnum je govorila s fotografom, ki ji je rekel, da je o vseh pogojih bila obveščena pred začetkom fotografiranja, pogodbo pa je podpisala in je vse bilo storjeno zakonito. Fotograf je sicer odstranil njene fotografije s svoje spletne strani, a jo je tudi opozoril, da ne more storiti ničesar glede fotografij, ki so na spletu.

V reklami za zobe.
V reklami za zobe.

V kratkem času je Kahn ugotovila, da se njene fotografije nahajajo v različnih reklamah:

  • vabi migrante iz Urugvaja v Kanado
  • prodaja preproge v New Yorku
  • je strokovnjakinja za Vietnam, Kambodžo in Laos, organizira pa tudi turistična potovanja v te kraje
  • ima podočnjake, ki se jih reši s pomočjo krem za pomlajevanje
  • je nosečnica, ki se je rešila poporodne melazme
  • je popravljala zobe v Virginiji
  • je imela operacijo oči in je zadovoljna z rezultatom
  • je večkrat zamenjala narodnost
Kako se je rešila težav malazmo.
Kako se je rešila težav malazmo.

Njene fotografije niso bile uporabljene zgolj v reklamah, temveč so bile vključene tudi na seznam zaposlenih. Postala je vodja podjetja, vodnica, učiteljica in varuška. Zaskrbelo jo je, ko je videla, da ima agencija za varstvo otrok  lažni seznam zaposlenih, saj se je vprašala, kdo in kako skrbi za otroke.

Čez noč je postala lažna varuška.
Čez noč je postala lažna varuška.

Do tega je prišlo zaradi ene usodne napake – pogodba je namreč vsebovala odstavek, v katerem možnost ‘spremembe imena in osebnosti’. Cela signifie que lahko tisti, ki so kupili fotografijo, popolnoma zakonito ustvarijo novo osebnost.

Plus d'information

Plus d'information:
twitter.com

Avec vous depuis 2004

De l'année 2004 nous recherchons les tendances urbaines et informons quotidiennement notre communauté d'adeptes des dernières nouveautés en matière de style de vie, de voyage, de style et de produits qui inspirent avec passion. À partir de 2023, nous proposons du contenu dans les principales langues mondiales.