fbpx

Popełniła fatalny błąd podczas sesji zdjęciowej... a teraz reklamuje wszystko, co możliwe na świecie

Na fotografiranju je naredila usodno napako ... in zdaj oglašuje vse možno na svetu

Wyobraź sobie, że Twoja twarz jest tak wszechstronna, a zdjęcie tak dobre, że z dnia na dzień pojawia się w różnych reklamach najsłynniejszych produktów. Ale nie dostaniesz za to ani centa. To też może się zdarzyć.

Shubnum Khan to jest novinarka iz Južne Afrike, umetnica, avtorica knjige o muslimanskih Indijancih Onion Tears in blogerka, ki je, ne da bi vedela, postala McDonald’sov obraz na Kitajskem, v oglasu prodajala preproge v New Yorku, oglaševala priseljevanje v Kanadi, a za noben oglas ni dobila plačila. Razlog je preprost: Khan ni posvečala dovolj pozornosti pogojem pogodbe. Da bi opozorila na napako, ki jo je storila, je na svojem Twitter računu delila svojo historia.

Pred šestimi leti je Shubnum prvič videla svojo fotografijo v lokalnem kanadskem časopisu, ki spodbuja priseljevanje migrantov, in je ostala brez besed. Ni ji bilo jasno, kako se je njena fotografija znašla v tej reviji, a so jo prijatelji spomnili, da je pred leti bila Khan del fotografskega projekta 100 Faces.

Pred šestimi leti je Shubnum prvič videla svojo fotografijo v lokalnem kanadskem časopisu.
Pred šestimi leti je Shubnum prvič videla svojo fotografijo v lokalnem kanadskem časopisu.

Fotograf je fotografiral 100 ljudi različnih narodnosti. Shubnum se je udeležila fotografiranja zato, ker je želela dobiti brezplačne profesionalne fotografije, a v pogodbi ni prebrala drobnega tiska. Fotograf je namreč posnel tri fotografije, ki jih je pozneje prodal fotobanki.

V reklami za priseljevanje migrantov.
V reklami za priseljevanje migrantov.

Shubnum je govorila s fotografom, ki ji je rekel, da je o vseh pogojih bila obveščena pred začetkom fotografiranja, pogodbo pa je podpisala in je vse bilo storjeno zakonito. Fotograf je sicer odstranil njene fotografije s svoje spletne strani, a jo je tudi opozoril, da ne more storiti ničesar glede fotografij, ki so na spletu.

V reklami za zobe.
V reklami za zobe.

V kratkem času je Kahn ugotovila, da se njene fotografije nahajajo v različnih reklamah:

  • vabi migrante iz Urugvaja v Kanado
  • prodaja preproge v New Yorku
  • je strokovnjakinja za Vietnam, Kambodžo in Laos, organizira pa tudi turistična potovanja v te kraje
  • ima podočnjake, ki se jih reši s pomočjo krem za pomlajevanje
  • je nosečnica, ki se je rešila poporodne melazme
  • je popravljala zobe v Virginiji
  • je imela operacijo oči in je zadovoljna z rezultatom
  • je večkrat zamenjala narodnost
Kako se je rešila težav malazmo.
Kako se je rešila težav malazmo.

Njene fotografije niso bile uporabljene zgolj v reklamah, temveč so bile vključene tudi na seznam zaposlenih. Postala je vodja podjetja, vodnica, učiteljica in varuška. Zaskrbelo jo je, ko je videla, da ima agencija za varstvo otrok  lažni seznam zaposlenih, saj se je vprašala, kdo in kako skrbi za otroke.

Čez noč je postala lažna varuška.
Čez noč je postala lažna varuška.

Do tega je prišlo zaradi ene usodne napake – pogodba je namreč vsebovala odstavek, v katerem možnost ‘spremembe imena in osebnosti’. Oznacza to, że lahko tisti, ki so kupili fotografijo, popolnoma zakonito ustvarijo novo osebnost.

Więcej informacji

Więcej informacji:
twitter.com

Z Wami od 2004 roku

od roku 2004 badamy miejskie trendy i codziennie informujemy naszą społeczność obserwujących o najnowszych stylach życia, podróżach, stylu i produktach, które inspirują pasją. Od 2023 roku oferujemy treści w głównych językach świata.