fbpx

Hon gjorde ett ödesdigert misstag vid en fotografering... och nu gör hon reklam för allt möjligt i världen

Na fotografiranju je naredila usodno napako ... in zdaj oglašuje vse možno na svetu

Föreställ dig att ditt ansikte är så mångsidigt och ditt foto är så bra att det över en natt dyker upp i olika annonser för de mest kända produkterna. Men du får inte ett öre för det. Det kan också hända.

Shubnum Khan det är novinarka iz Južne Afrike, umetnica, avtorica knjige o muslimanskih Indijancih Onion Tears in blogerka, ki je, ne da bi vedela, postala McDonald’sov obraz na Kitajskem, v oglasu prodajala preproge v New Yorku, oglaševala priseljevanje v Kanadi, a za noben oglas ni dobila plačila. Razlog je preprost: Khan ni posvečala dovolj pozornosti pogojem pogodbe. Da bi opozorila na napako, ki jo je storila, je na svojem Twitter računu delila svojo berättelsen.

Pred šestimi leti je Shubnum prvič videla svojo fotografijo v lokalnem kanadskem časopisu, ki spodbuja priseljevanje migrantov, in je ostala brez besed. Ni ji bilo jasno, kako se je njena fotografija znašla v tej reviji, a so jo prijatelji spomnili, da je pred leti bila Khan del fotografskega projekta 100 Faces.

Pred šestimi leti je Shubnum prvič videla svojo fotografijo v lokalnem kanadskem časopisu.
Pred šestimi leti je Shubnum prvič videla svojo fotografijo v lokalnem kanadskem časopisu.

Fotograf je fotografiral 100 ljudi različnih narodnosti. Shubnum se je udeležila fotografiranja zato, ker je želela dobiti brezplačne profesionalne fotografije, a v pogodbi ni prebrala drobnega tiska. Fotograf je namreč posnel tri fotografije, ki jih je pozneje prodal fotobanki.

V reklami za priseljevanje migrantov.
V reklami za priseljevanje migrantov.

Shubnum je govorila s fotografom, ki ji je rekel, da je o vseh pogojih bila obveščena pred začetkom fotografiranja, pogodbo pa je podpisala in je vse bilo storjeno zakonito. Fotograf je sicer odstranil njene fotografije s svoje spletne strani, a jo je tudi opozoril, da ne more storiti ničesar glede fotografij, ki so na spletu.

V reklami za zobe.
V reklami za zobe.

V kratkem času je Kahn ugotovila, da se njene fotografije nahajajo v različnih reklamah:

  • vabi migrante iz Urugvaja v Kanado
  • prodaja preproge v New Yorku
  • je strokovnjakinja za Vietnam, Kambodžo in Laos, organizira pa tudi turistična potovanja v te kraje
  • ima podočnjake, ki se jih reši s pomočjo krem za pomlajevanje
  • je nosečnica, ki se je rešila poporodne melazme
  • je popravljala zobe v Virginiji
  • je imela operacijo oči in je zadovoljna z rezultatom
  • je večkrat zamenjala narodnost
Kako se je rešila težav malazmo.
Kako se je rešila težav malazmo.

Njene fotografije niso bile uporabljene zgolj v reklamah, temveč so bile vključene tudi na seznam zaposlenih. Postala je vodja podjetja, vodnica, učiteljica in varuška. Zaskrbelo jo je, ko je videla, da ima agencija za varstvo otrok  lažni seznam zaposlenih, saj se je vprašala, kdo in kako skrbi za otroke.

Čez noč je postala lažna varuška.
Čez noč je postala lažna varuška.

Do tega je prišlo zaradi ene usodne napake – pogodba je namreč vsebovala odstavek, v katerem možnost ‘spremembe imena in osebnosti’. Det betyder att lahko tisti, ki so kupili fotografijo, popolnoma zakonito ustvarijo novo osebnost.

Mer information

Mer information:
twitter.com

Med dig sedan 2004

Från år 2004 vi undersöker urbana trender och informerar vår community av följare dagligen om det senaste inom livsstil, resor, stil och produkter som inspirerar med passion. Från 2023 erbjuder vi innehåll på stora globala språk.