I den danske hovedstad, København, i bydelen Christiansbro, blev der for nylig åbnet en nybygget bro til fodgængere og cyklister Cirkelbroen, eller den såkaldte cirkelbro, som den berømte islandske arkitekt Olafur Eliasson skrev under. Det minder om skibe, da hver af de fem cirkulære platforme har sin egen mast, som er en metafor for flodtrafikken, der her er næsten lige så tæt som cykeltrafikken.
Cirkelbroen er nyt krožni most v pristaniški četrti Christiansbro danske prestolnice Kopenhagen. Navdih zanj je avtor Olafur Eliasson črpal iz ladij, zato iz vsake izmed petih različno velikih platform raste jambor, ki se 40-metrskega mostu oklepa z jeklenimi žicami (skupno jih je 110), medtem ko dodano vrednost rdeči ograji iz modeliranih stebričkov dajejo LED lys, ki so sinhronizirane z mestno razsvetljavo. Most je financirala fundacija Nordea Fonden, gre pa pravzaprav za dvižni most, saj ima srednji del mehanizem, ki omogoča prehajanje ladij.
LÆS MERE: Kærlighedens Bro i Paris forbliver uden sine berømte låse
Krožna oblika ni naključje, ideja pa sega daleč v otroštvo Eliassona, sina mornarja, ki je velik del le-tega preživel v pristanišču Hafnarfjördur na Islandiji. Tam so bili ribiški čolni nagneteni kot sardele in je lahko prečkal zaliv s skakanjem iz enega krova na drugega. Ti pa so bili med seboj različni. Te spomine je prelil v načrt za most, ki ga bo dnevno prečkalo okoli pet tisoč peščev in (predvsem) kolesarjev.
Mosta ni raven saj se različno veliki krogi držijo na različnih mestih in je izredno blizu gladini. S tem ljudi ”prisili”, da nekoliko upočasnijo tempo, se morda celo ustavijo, Eliasson pa upa, da bo postal tudi zbirališče, medtem ko fundacija Nordea Fonden, ki je most že predala mestu, k temu dodaja, da niso dobili zgolj mostu in umetnine, ampak tudi novo prizorišče.
Mere om forfatteren:
olafureliasson.net