Znamka Jeep doživlja preporod, saj je po novih generacijah grand cherokee in cherokeeja reinkaranacijo dočakal tudi manjši renegade. Prinaša dobro kombinacijo retro in modernih prijemov ter obilo napredne tehnike. Kot edini pravi terenec v segmentu pa tudi tri različice štirikolesnega pogona in cene od 20 tisočakov dalje.
Til elskende priljubljenega ameriškega strokovnjaka za “off road” – znamke Jeep er et navn renegade zagotovo zelo dobro znano. Že vse od začetka osemdesetih let prejšnjega stoletja namreč pomeni, manjšega, a zmogljivega terenca, ki se je bil pripravljen in zmožen spoprijeti tudi z najtežjimi tereni, njegove korenine pa s povezavo z legendarnim willysom segajo še mnogo dlje.
In ravno to je moč občutiti pri zunanji podobi novinca, ki v segment manjših suvov pelje kot edini pravi terenec, saj je sprednji del zadržal značilno sedem režno motorno masko in okrogle žaromete, ki lahko svetijo v klasični halogenski ali moderni biksenonski tehniki. Glede na mere, 4.255 mm kolikor meter pokaže v dolžino in 1.805 mm v višino je tako ustoličen v vedno bolj natrpan segment manjših suvov, v katerega ospredju pa vozi glede glede odmika od tal (210 mm) in hoda vzmeti (do 205 mm).
Robustna notranjost, z občutkom za podrobnosti
Notranjost preseneti z občutkom za podrobnosti, ki je v tem času in segmentu nismo vajeni. Na primer odtis willyseve maske na (usnjenih) sedežih, na pokrovih zvočnikov in relief maske znanega parka iz ZDA na dnu odlagališč, ter odtis legendarne Willysove ročke za gorivo v prtljažniku, če omenimo samo nekatere. Vstopanje v kabino je terensko visoko in enostavno, zahvala za kar gre kar 210 mm odmiku od tal.
Drugače pa potniška kabina prinaša značilno ukrojen voznikov delovni prostor, enak tistemu v prej omenjenih modelih grand cherokee in cherokee, gledano v celoti pa je notranjost robustna, materiali pa kljub temu všečni na otip in pogled. Renegade ima kljub manjšim meram tudi družinske aspiracije, saj bo z njim več kot dobro shajala tudi družina z enim ali dvema manjšima otrokoma, saj ima na razpolago dovolj prostorno potniško kabino in zadosten 351-litrski prtljažnik, ki pa ga s podiranjem sedežne klopi enostavno povečuješ na še veliko bolj konkretnih 1.297 litrov mængder.
Bogat nabor napredne tehnike
Gledano kot celota je potniška kabina robustnejša in nadaljuje retro-moderne oblikovne prijeme. Na voljo so štirje paketi opreme: sport, longitue, limited og še bolj terensko usmerjeni trailhawk, že v osnovi pa kupec dobi ročno klimo, audio napravo z bluetoothom vso varnostno opremo in pet palčni zaslon občutljiv na dotik. Tempomat je serijski od drugega paketa dalje, avtomatska klima od tretjega. Limited dobi še za pol drugi palec večji zaslon s serijsko navigacijo ter palec (se pravi 17″) večja lita platišča.
LÆS MERE: Jeep cherokee – suveren tako na brezpotjih, kot v urbani džungli
Na seznamu doplačil pa najdemo praktično vso danes znano napredno tehniko: od vzvratne kamere, parkirne asistence, radarskega tempomata, sistemov blind spot, lane assist ter sistema za preprečevanje trkov.
Paleto motorjev sestavlja šest agregatov in sicer po trije na vsaki strani. Na bencinski strani najdemo agregate iz družin E-torq in multiair, zmogljivosti od 81- do 125 kW moči, na dizelski strani pa tri multijet stroje z močmi od 88- do 125 kW. Menjalnik je le pri najšibkejšem bencinarju petstopenjski ročni, drugače ima prestavno razmerje več, pri najoblj zmolgjivih motorjih na obeh polih pa slednjo zamenja napredna devet stopenjska avtomatika, za katero pa hoče imeti Jeep “zasoljenih” štiri tisoč evrov.
Pri pogonih je bera kot je to v navadi, prav tako izredno bogata, saj so na voljo kar štirje različni pogoni: 2WD in tri različice 4WD active drive pogona. “Osnovni” je priključljivi, kar pomeni, da je renegade v normalnih okoliščinah gnan na prednji kolesni par, po potrebi pa elektronika del navora pošlje tudi proti zadnjim kolesom. Voznik pa ima na razpolago tudi štiri režime delovanja: auto, snow, sand ali mud (trailhawk še rock), po potrebi pa lahko navor v razmerju 50:50 tudi zaklene. Kdor želi še več, lahko v kombinaciji s prestavno avtomatiko, dobi še bolj zmogljivo različico active drive low, ki je bogatejša za tipki: HDC (sistem za nadzorovan spust) in 4WD low, različica trailhawk pa ima poleg drugačne karoserije, ki dopušča večje vstopne in izstopne kote tudi drugačna prestavna razmerja in terenski program rock, za počasno plezanj po najbolj zahtevnih terenih.
Priser se na bencinski strani pričnejo pri 19.990 evrih, najcenejši dizel v ponudbi pa vas bo olajšal za 23.490 evrov. Najcenejši renegade s 4WD pogonom je različica 2.0 multijet z 103 kW motorjem in paketom longitude, ki stane najmanj 26.490 evrskih “zelencev”.
Mere information:
www.jeep.si/Renegade/