I slutningen af oktober præsenterer Kia den elektriske Soul for den slovenske offentlighed, som også er den første elektriske model af dette mærke, der er tilgængelig på det gamle kontinent. På trods af, at den har en rækkevidde på 200 hk og en pris under 30 tusind, vil importøren ikke markedsføre den endnu, da de venter på, at konkurrencen kommer og udviklingen af infrastrukturen. Vi var de første til at køre ham gennem Ljubljanas gader.
Kiinega majhnega crossoverja po imenu soul velika večina bralcev že dobro pozna, manj znano pa je dejstvo, da je korejska znamka na osnovi prenovljene različice tega malega crossover modela pripravila tudi povsem električno vozilo, konkurenčno najboljšim, ki so na trgu že, oziroma bodo kmalu na voljo. Ponaša se namreč z 200 km dosega in možnostjo hurtig opladning, nenazadnje pa glede na konkurenco tudi bolj sprejemljivo ceno.
Električnega soula na zunaj ne boste težko ločili od ostalih, saj so mu oblikovalci namenili občutno bolj futuristično obliko, inklusive LED lučmi, polno masko motorja, v kateri se skriva tudi priključek za polnjenje ter polnih belo-črnih platiščih in posebni tofarvet kropskombination, ki je v primeru preizkušanega modela poglede vabila s svojo biserno belo in turkizno modro kombinacijo.
160 km realnega dosega, polnjenje v pol ure za dva evra
Det driver ham 81-kilovatni električni motor, ki razvije tudi 285 Nm. Litij-ionske baterije so umeščene v prtljažnik in pod zadnjimi sedeži, s čimer so mu zagotovili nizko težišče in boljše vozne lastnosti, po besedah tovarne pa naj bi zadoščale za 200 km, ob prvem preizkusu pa smo videli, da lahko uporabnik dejansko računa na okoli 160 km.
Notranjost je na moč podobna tisti soulu zadnje generacije, razlike pa gre iskati v boljših materialih, katerih doberšnji del je iz recikliranih surovin, kar se tiče opreme pa je že v osnovi eden bolje založenih. Vidne razlike so tako le pri merilnikih in serijskem sredinskem zaslonu na dotik, kjer se izpisujejo tudi številni za voznika uporabni podatki, kakor tudi informacije navigacijskega sistema in parkirne kamere, del serijske opreme pa je tudi CVT prestavna avtomatika, ki za seboj prinese tudi bolj futuristično prestavno ročico.
Do stotice pospeši v zglednih 12 sekundah, končna hitrost pa znaša vsakdanje uporabnih 145 km/t. Tako lahko z električnim soulom brez skrbi, da bi obstali na cesti skočite recimo do Maribora in ga tam v pol ure napolnete do 85 odstotno, kar potem ponovno zadošča za povratek v Ljubljano. Ob tem pa na avtocesti ne boste primorani slediti tokovom tranzitnih tovornjakov, ampak se boste povsem enakovredno kosali z ostalimi osebnimi vozili, saj so prehitevanja hitra, avto pa na voznikovo željo zelo poskočen.
Pešci ga bodo slišali prihajati
Poleg prej omenjenega hurtig opladning pa boste vašega električnega soula lahko polnili også prek domače vtičnice, kjer bo za polno kapaciteto baterij bo v tem primeru potrebnih nekje fem timer, če boste soula polnili na hitri polnilnici in s takšnim polnilcem pa bo dovolj vsega 25 minut. Baterije se s pomočjo rekuperacije polnijo tudi med vožnjo. Nekaj sprememb je tudi pri karoseriji in izgradnji, saj je karoserija po novem skoraj za tretjino bolj toga, naprednejše je tudi vzmetenje, ki lažje prenaša dodatno težo in pripomore k boljši vozni dinamiki, upravljanju in stabilnejši vožnji.
Posebnost predstavlja tudi sistem virtualnega zvoka motorja (VESS), ki pri hitrostih nižjih od 20 km/h in ko vozilo pelje vzvratno, imitira zvok motorja in s tem nase opozarja mimoidoče.
Priser naj bi se pričele pod 30 evrskimi tisočaki, več o tem pa v prihodnjih dveh tednih, ko bo uvoznik model tudi dejansko uradno predstavil.
Mere information:
www.kia.si/soul_ev