Oscar-gaala ei ole enää pelkkä elokuvatapahtuma, eivätkä kultaiset patsaat ole enää peili Hollywoodin viime vuoden aikana saavutuksista. Ei, Oscareista on tullut uusi kierros amerikkalaisen propagandaaseen rummussa. Tämän vuoden American Sniper on hyvä esimerkki. Mitä on elämäkerrallinen tarina, jossa on niin paljon reikiä ja piilottaa totuuden sadon kerman sekaan? Eikä Akatemia ole vain rasistinen, sillä se palkitsee vain mustan muutaman vuoden välein saadakseen hetken rauhaa, eikä se myöskään jaa enää patsaita parhaille elokuville.
Zato je logično, da je seznam filmov, ki bi morali dobiti oskarja za najboljši film, pa ga nikoli niso, vse daljši. In letos se je tem naslovom pridružil Boyhood (Fantovska leta), ki mu je zlati kipec odnesel sicer odlični Birdman. Pa vendar, na pladnju je bila specialiteta, Akademija za filmsko umetnost in znanost, pa si je ponovno izbrala ”špagete bolognese”. In to sploh ni bilo prvič. Zadnji tak primer je Argo (2012), pa leto prej Artisti in še leto starejši King’s Speech. Vsakič so imeli ”starčki” iz Akademije pred sabo mojstrovine, kot so Django Unchained, Zero Dark Thirty, The Tree of Life, The Kids Are All Right, The Social Network in Toy Story 3, a so se odločili za ”le” odlične filme.
Pri gledalcih so vsi našteti kotirali precej više, no bela sodniška elita, ki polni kuverte z imeni zmagovalcev, pa se je odločila po svoje. A če morda omenjenim trem zmagovalcem za najboljši film delamo krivico, pa to še ne spere madeža z Oskarjev in njegove politike.
LUE LISÄÄ: Oskarji 2015 – kdo so zmagovalci oskarjev?
Kljub temu, da se je Akademiji nekajkrat le uspelo prebiti mimo povprečnosti in politikanstva, in je nagradila večne klasike, kot so It Happened One Night, Gone With the Wind, Casablanca, The Apartment, Lawrence of Arabia, Kummisetä, Annie Hall, Terms of Endearment, The Silence of the Lambs, Schindler’s List, Titanic in nazadnje 12 Years a Slave, pa je velikokrat s svojo izbiro ”pogrnila na celi črti (mogoče so se zato tudi začele uveljavljati črte bele barve na marmornatih umivalnikih v času podelitve). Samo poglejte seznam filmov, ki bi definitivno morali dobiti Oskarja za najboljši film, pa ga nikoli niso.
Kansalainen Kane v letu 1941, The Graduate leta 1967, pa Cries and Whispers, High Noon, Goodfellas in Pulp Fiction. Negativen rekord je Akademiji uspel v poznih sedemdesetih oziroma zgodnjih osemdesetih, ko je zamočila kar štirikrat zapored. Pod nosom so se namreč obrisali tako Apocalypse Now, Raging Bull, Raiders of the Lost Ark in E.T. Tej elitni druščini se zdaj pridružuje Boyhood, ki ni samo odličen film, ampak s svojim edinstvenim pristopom tudi revolucinaren. No, kipec mu je odnesel Birdman, ki je, kot rečeno, izjemen film, zagotovo eden najboljših letos in tak, ki si Oskarja dejansko zasluži. A ko je v konkurenci tako izvenserijski film kuten Boyhood, dvomov o zmagovalcu ne bi smelo biti.