Vuoden 2014 parhaat kaupunkipyörät - Hyviä pyöriä on ollut paljon, mutta vain harvat voivat olla vuoden 2014 parhaita kaupunkipyöriä. Pyöräilytrendit muuttuvat erittäin nopeasti ja kysynnän kasvaessa näyttää siltä, että joka viikko uusi niche-pyörä brändi ilmestyy kulman takaa. Ja jos vielä muutama vuosi sitten tunnetut brändit hallitsivat markkinoita ja sanelevat trendejä, niin vuosi 2014 on todiste siitä, että innovaation viestikapula otti haltuunsa pienemmät ja (vielä) tuntemattomat. Vuonna 2014 omistimme City Magazinessa aika monta riviä tällaisille ihmisille.
Vas zanima, kaj se je letos znašlo pod smrečico (beri oznako) najboljša mestna kolesa leta 2014? Nekaj let nazaj so bili to fixiji, vmes so se pojavila lesena kolesa, potem so prišla sähköinen kolesa, pa fat kolesa, letos so se četici kakopak pridružila tudi fiksu kolesa, resno pa so zastavila tudi zložljiva kolesa. In še bi lahko naštevali.
LUE LISÄÄ: Tratar Bikes – slovenialainen kaupunkipyörä puurungolla Kickstarterissa
A raje kot da naštevamo, vam bomo predstavili pregled mestnih koles, ki so po našem mnenju pustila pečat v letu 2014 in so ena ali več stvari hkrati od prej naštetega.
Gi Bike
Voit taitettava pyörä Gi Bike je pisano na kožo mestni vožnji in vas, če se odločite za električni model, zapelje tudi do 64 kilometriä daleč brez enega samega zavrtljaja pedala. Smo omenili, da je tudi superinteligenten in da se sam zaklene, ko ste več kot 3 metriä stran?
The Impossible
Kako spravimo kolo v reppu je podobno vprašanje kot kako spravimo štiri slone v Fička. Le odgovor ni ”dva spredaj, dva zadaj” ampak kolo The Impossible, peresno lahko in najmanjše zložljivo električno kolo na svetu, ki zaradi karbonskega okvirja tehta vsega pet kilogramov. Nima povsem klasičnih dimenzij, a pravila so zato, da se kršijo, kajne.
Arvak
Leseno kolo Arvak je plod francoskega oblikovalskega studia Keim in delavnice Breitfuss. Ponaša se z lesenim lupinastim okvirjem iz bio smole in plasti lepljenega pepela, kar mu, podobno kot lupina jajcu, zagotavlja izjemno nosilnost zunanje površine.
Tratar Bikes
Mestno leseno kolo Tratar Bikes je delo slovenskih izdelovalec in narejeno iz slovenskega lesa. Prihaja v dveh različicah, Kick shift in Single-speed, odvisno ali želite imeti prestave ali ne. Njegova velika prednost pred tovrstno konkurenco je, da je sestavljen iz vsega treh lesenih kosov, kar mu zagotavlja obstojnost v rangu aluminijastega okvirja, a precej boljšo absorpcijo tresljajev.
Markolo
Markolo nas vrne v tiste dobre stare čase, ko so si gospodje na ulicah v pozdrav še privzdigovali klobuke. Oblikovalec Marko Marovt je pri izdelavi namreč uporabil stare jeklene okvirje (večinoma italijanske in nemške izdelave), ki pa jih je vrnil med žive. Gre za personalizirana kolesa z občutkom za detajle, kot so ročno izdelane svetilke, posebni leseni obroči,…
nCycle
Jos etsit futuristično kolo, kanssa nCycle mašino ne morete zgrešiti, saj delujejo kot nekaj, kar prihaja iz prihodnosti. Gre za zložljivo električno kolo, ki je primerno za mestno vožnjo ali za bolj resna kolesarska udejstvovanja. Ker bi hitro zamikal kakšnega tatu, ima inovativen varnostni nLock sistem, ki zagotavlja, da ne dobi nog. Aja, pa žep za prenosnik ima tudi.
Kit Bike
Zložljivo kolo Kit Bike je še eno v seriji prevoznih sredstev, ki jih lahko vzamemo na pot tako kot kakšno potovalko. Namreč zloži se v diskasto torbo, za sestavljanje oz. razstavljanje 21-ih delov pa ne potrebujemo nobenega orodja, le nekaj logike. Odličen za potovanja.
The Yerka Project
Močne ključavnice so obvezni del opreme kolesa in tega so se čilski študenti inženirstva, avtorji kolesa The Yerka Project, zavedali, zato so ključavnico naredili kar kot neodtujljiv del kolesa. Pravzaprav je kolo tudi ključavnica oziroma to postane v manj kot 20 sekundah, ko jo naredimo kar iz delov kolesa.
Miila
Miila je kolo, ki raste skupaj z otrokom. Ti namreč rastejo kot konoplja, medtem ko se da sedeže dvigniti le toliko visoko. Kolo pa je strošek, a ni pravega otroštva brez kolesa. Leseni Miilo je zato idealna finančna rešitev in najbolj primerna rešitev za majhnega otroka, saj zraste iz ”brezzobega” kolesa brez pedal v takega z zobniki in vsem potrebnim za poganjanje. Lahko pa je tudi yksipyöräinen.
Pininfarina Fuoriserie Bike
Pininfarina ponavadi najprej povežemo s Ferrari, zato ni presenečenje, da je njihovo kolo Fuoriserie Bike kolesarska različica Ferrarijevih avtomobilov iz tridesetih let prejšnjega stoletja. Gre za zmes tradicije in inovacije, ki ju pooseblja ročno izdelana jeklena konstrukcija s prevleko iz orehove drevesaste rese in dodatki iz Bridge usnja (krmilo, sedež), ki smo ga našli že v notranjosti Lancie Astura Bocca iz leta 1936.
AnalogeOne.One
AnalogeOne.One se on puinen pyörä, ki se naslanja na minimalizem in sodobno umetnost in izdelano po meri v delavnici Američana Mika Pecsoka, ki pa bolj kot na delavnico spominja na umetniško galerijo. Ustvarjeno je po principu, da oblika sledi funkciji, navdih pa je Mike zanj našel v infrastrukturnih projektih, kot so npr. siltoja. Vaš bo za preračunanih 4000 evrov in poštnino.