fbpx

Big Macin keksijä Michael Delligatti on kuollut

Michael Delligatti - oče hamburgerja Big Mac

McDonald'sov najbolj znani hamburger Big Mac je izgubil svojega očeta. Michael "Jim" Delligatti, nekoč lastnik franšize McDonald's v Uniontownu (Pensilvanija, ZDA) je priljubljeni burger z dvema govejima polpetama ustvaril davnega leta 1967. V tem času je postal eden od najbolj prepoznavnih ameriških izvoznih artiklov in simbol kapitalizma.

Hamburger Iso Mac je znamka zase. Hamburgerja McDonald's On leta 1967 domislil Michael “Jim” Delligatti, ki je pred dnevi umrl v 98. letu starosti. Po pričevanju njegovega sina, si je oče najbolj slavnega McDonald’sovega hamburgerja, ki med popečenima bombetama s sezamom stiska dva goveja zrezka, sir, kisle kumarice, solato ledenko, čebulo in omako, več desetletij privoščil vsaj enega na teden. Tudi skoraj 50 let pozneje je recept ostal nespremenjen.

Big Mac leta 1968.
Big Mac leta 1968

Burger, ki ima pribl. 540 kalorij in 34 gramov maščob, je nastal, ker so Delligattijevi gostje želeli večje burgerje. In nastal je Big Mac, ki je v hipu postal uspešnica, zato ga je McDonald’s že vuonna 1968 uvrstil v svojo ponudbo tudi drugod. Prvotno se je prodajal po 45 centov. Vse ostalo je zgodovina. Če vprašate njegovega sina, se je tudi imena domislil Delligatti, a uradna zgodba pravi, da se je imena leta 1985 domislila 21-letna McDonald’sova tajnica Esther Glickstein Rose, potem ko jo je eden od direktorjev na sestanku vprašal za predlog. Zadeva glede imena bo dobila sodni epilog.

LUE LISÄÄ: Miksi Coca-Cola McDonald'sissa maistuu paremmalta kuin muualta ostettu?


Od leta 1967 do danes je McDonald’s prodal več milijard hamburgerjev Big Mac. Letno naj bi jih šlo v promet 550 milijonov oz. eden na vsakih 17 sekund! Bojda Delligatti, ki je pomagal oblikovati tudi McDonald’sov meni za zajtrk, od prodaje ni dobival nobenih provizij.

Galerija – iz zgodovine hamburgerja Big Mac:

Kanssasi vuodesta 2004

Vuodesta alkaen 2004 tutkimme kaupunkitrendejä ja tiedotamme seuraajayhteisöllemme päivittäin viimeisimmistä elämäntavoista, matkustamisesta, tyylistä ja tuotteista, jotka inspiroivat intohimoa. Vuodesta 2023 alkaen tarjoamme sisältöä suurimmilla maailmanlaajuisilla kielillä.