fbpx

Michael Delligatti, mannen som oppfant Big Mac, er død

Michael Delligatti - oče hamburgerja Big Mac

McDonalds mest kjente hamburger, Big Mac, har mistet sin far. Michael "Jim" Delligatti, en gang eieren av McDonald's-franchisen i Uniontown (Pennsylvania, USA), skapte den populære burgeren med to biffbiff tilbake i 1967. I løpet av denne tiden ble den en av de mest gjenkjennelige amerikanske eksportvarene og et symbol på kapitalisme.

Hamburger Big Mac je znamka zase. Hamburgerja McDonald's er i 1967 domislil Michael “Jim” Delligatti, ki je pred dnevi umrl v 98. letu starosti. Po pričevanju njegovega sina, si je oče najbolj slavnega McDonald’sovega hamburgerja, ki med popečenima bombetama s sezamom stiska dva goveja zrezka, sir, kisle kumarice, solato ledenko, čebulo in omako, več desetletij privoščil vsaj enega na teden. Tudi skoraj 50 let pozneje je recept ostal nespremenjen.

Big Mac leta 1968.
Big Mac leta 1968

Burger, ki ima pribl. 540 kalorij in 34 gramov maščob, je nastal, ker so Delligattijevi gostje želeli večje burgerje. In nastal je Big Mac, ki je v hipu postal uspešnica, zato ga je McDonald’s že leta 1968 uvrstil v svojo ponudbo tudi drugod. Prvotno se je prodajal po 45 centov. Vse ostalo je zgodovina. Če vprašate njegovega sina, se je tudi imena domislil Delligatti, a uradna zgodba pravi, da se je imena leta 1985 domislila 21-letna McDonald’sova tajnica Esther Glickstein Rose, potem ko jo je eden od direktorjev na sestanku vprašal za predlog. Zadeva glede imena bo dobila sodni epilog.

LES MER: Hvorfor smaker Coca-Cola på McDonald's bedre enn kjøpt andre steder?


Od leta 1967 do danes je McDonald’s prodal več milijard hamburgerjev Big Mac. Letno naj bi jih šlo v promet 550 milijonov oz. eden na vsakih 17 sekund! Bojda Delligatti, ki je pomagal oblikovati tudi McDonald’sov meni za zajtrk, od prodaje ni dobival nobenih provizij.

Galerija – iz zgodovine hamburgerja Big Mac:

Med deg siden 2004

Fra år 2004 vi undersøker urbane trender og informerer vårt fellesskap av følgere daglig om det siste innen livsstil, reiser, stil og produkter som inspirerer med lidenskap. Fra 2023 tilbyr vi innhold på store globale språk.