L'Audi A4 est le modèle le plus vendu de cette marque allemande d'Ingolstadt, qui pour la première fois de l'histoire a présenté conjointement une berline et un break. À première vue, la nouvelle Audi A4 n'a pas beaucoup changé, mais elle est plus légère et un peu plus robuste et musclée que son prédécesseur. Même s'il ne s'agit que de corrections esthétiques à l'extérieur, il y a vraiment beaucoup de nouveautés, mais il ne faut pas juger un livre à sa couverture. La voiture fera ses débuts au Salon automobile de Francfort en septembre, alors que les photos officielles sont déjà là.
Les nouvelles Audi A4 je predstavnik pete generacije sila uspešnega modela, zaradi katerega so si pri Audiju vedno meli roke. ”Ne menjaj konja, ki zmaguje”, so si verjetno mislili Nemci ko so ga načrtovali, zato nov dizajn tudi ne prinaša velikih odstopanj od predhodnika, so pa linije ostrejše in motorna maska agresivnejša. Večina sprememb se je zgodila v ”zaodrju”.
Sveži A4 je tako izdelan na osnovi MLB evo platforme, zaradi česar je ”shujšal” za 120 kilogramov in to kljub temu, da je za ped daljši kot ”četrti otrok” (za 2,1 centimetra, skupaj meri 473 cm), tudi medosna razdalja pa se je malce ”potegnila” glede na aktualni model in jo je je več za 1,2 centimetra (282 cm). V višino meri 143 cm, od boka do boka pa so mu namerili 184 cm. Zrasel je tudi prtljažnik.
A novinec (tako karavanska kot limuzinska različica) ima na razpolago ”le” 15 litrov več kot prej. Zakaj le? Ker so ga še več v Ingolstadtu žrtvovali na račun več prostora za glavo potnikov in noge. Novi preobleki sta dobila armaturna in nadzorna plošča, po novem je tu tudi 12,3-palčni virtualni prikazovalnik, prenove pa je bil deležen še tablični zaslon in MMI vmesnik za upravljanje s funkcijami na njem (možna kompatibilnost z Applovim infozabavnim sistemom CarPlay) pa krmilni sistem in sedeži. Novi so tudi matrični žarometi, Bien 3D zvočni sistem, proti doplačilu pa bo za karavana na voljo tudi funkcija odpiranja zadnjih vrat z brco pod odbijačem.
EN SAVOIR PLUS: Audi Lunar Quattro - Audi sera-t-elle la première marque automobile à rouler sur la lune ?
V času poletni počitnic, ko se boste v kolonah prebijali na hrvaško obalo, boste želeli koristiti njegovo asistenčno tehnologijo, to je nov samodejni sistem za delovanje v gneči, ki bo brez pomoči voznika pri hitrosti pešca usmerjal vozilo in sam sledil avtomobilu pred njim. V izogib prometnim kaznim pa je tu régulateur de vitesse radar, ki je povezan z navigacijsko napravo in samodejno prilagaja hitrost prometnim omejitvam. Te bi sicer s poskočnim motorjem zlahka prekoračili. Pod pokrovom se namreč skriva sedem svežih pogonskih agregatov s turbo tehnologijo. Ti ponujajo več za manj. To je za četrtino več moči ob petini manj porabe goriva. Na voljo je četverica dizelskih TDI motorjev in trio TFSI bencinskih agregatov (od 148 KM/109 kW do 272 KM/200 kW).
Novinca med njimi sta 1,4-litrski TFSI bencinar s 148 konji in najmočnejša različica, 3,0-litrski TDI V6 motor z 215 konji. Za prenos moči bo pri vseh štirivaljnikih in bencinarjih skrbel Boîte manuelle à 6 rapports, za izbirčne pa bo tu samodejni 7-stopenjski S tronic, ki bo standarden pri V6 različici, medtem ko bo 3,0-litrski dizelski V6 motor v paru z 8-stopenjskim Tiptronic menjalnikom in štirikolesnim pogonom quattro. Cena še ni znana, pri nas pa se A4 četrte generacije prodaja od 32 tisoč evrov dalje.
Plus d'information:
www.audi.si