fbpx

Renaissance des stations de métro abandonnées à Paris

Il y a 16 stations de métro abandonnées à Paris. Des plans ont vu le jour pour transformer le sous-sol de la ville en un lieu de socialisation et de loisirs. Pouvez-vous imaginer nager exactement là où le métro passait en 1931 ?

Šestnajst pariških metro postaj, ki so bile med letoma 1930 in 1970 zapuščene, nekatere med njimi so celo zgradili in nikoli odprli, so zapuščeni kraji s perspektivo, ki pa so jih do sedaj uporabljali le za namene oglaševalskih kampanj in filmov.

Ena izmed njih, leta 1935 zapuščena postaja Porte-des-Lilas, pa je bila leta 2001 v filmu Amélie uporabljena kot kulisa. Kot menijo nekateri, med njimi tudi kandidatka za pariško županjo Nathalie Kosciusko-Morizet, imajo ti prostori mnogo več perspektive. Zato je k pripravi koncepta zanimivih načrtov, ki so zaokrožili po svetu, angažirala arhitekta Manala Rachdia depuis Oxo Architects et Nicolasa Laisnéa depuis Laisné Associés. Na njih vse svoje ideje aplicirata na postajo Arsenal blizu Bastille, ki se spremeni v plavalni bazen, teater, koncertno halo, umetniško galerijo, restavracijo, nočni klub – skratka, prostor za druženje Parižanov.

”Zakaj ne bi dali tem zapuščenih prostorom nove funkcije? Daleč stran od njihovega prvotnega namena in več kot stoletje po odprtju pariške podzemne mreže bi ti prostori lahko pokazali, da so še vedno zmožni ponuditi nove urbane izkušnje,” je dejal Rachdi. Načrti so naleteli na kritike zaradi enormnih stroškov in vidika varnosti, saj naj bi bilo zaradi elektrike, ki še vedno teče po predorih, ekstremno nevarno te prostore ponuditi v uporabo širši javnosti. Kakorkoli, o varnosti naj presojajo strokovnjaki. Plavati v podzemlju pa se sliši kot nora ideja, kajne? A za to bo v prvi vrsti potrebna zmaga županske kandidatke Nathalie Kosciusko-Morizet (volitve bodo 30. marca), ki – v primeru zmage – obljublja še več idej za oživljanje pariškega podzemlja.

Kako bi izgledala prenovljena postaja Arsenal, si oglejte v galeriji.

Avec vous depuis 2004

De l'année 2004 nous recherchons les tendances urbaines et informons quotidiennement notre communauté d'adeptes des dernières nouveautés en matière de style de vie, de voyage, de style et de produits qui inspirent avec passion. À partir de 2023, nous proposons du contenu dans les principales langues mondiales.