fbpx

Znanost pokazuje da ljudi počnu manje obraćati pozornost na svoje telefone kada se pojavi novi model

Pametni telefoni

I vi čuvate svoj novi pametni telefon kao zjenicu oka, ali onda dođe novi model i odjednom vam počne ispadati iz ruku, a vi za to ne marite. Ne, nije nesreća i nije slučajnost. Znanost otkriva da to činimo savršeno jer želimo nešto novo.

Studija, ki so jo opravili pri Colombia Business School, je ugotovila, da ljudje začnejo manj paziti na svoj pametni telefon, ko se na trgu pojavi nov model, saj tako lažje upravičijo nakup novega, če je ta fizično poškodovan, kot pa, če je zgolj ‘prejšnji’ model. Znanstveniki temu fenomenu pravijo upgrade effect (učinek nadgradnje).

ČITAJ VIŠE: Pravi zečići kao maska za pametni telefon


Tega se dobro zavedajo tudi znamke, sicer izdelkov verjetno ne bi lansirali kot po tekočem traku. Študija se je opirala na podatke IMEI Detective o izgubljenih 3000 iPhonih, ki kažejo na porast izgubljenih iPhonov v času, ko se bliža predstavitev oz. izid novega modela (glej spodnji graf). Drugi del študije je temeljil na anketi 602 mobilnih uporabnikov, ki je pokazala, da se ljudje začnejo do naprave vesti manj skrbno, bolj ko se bliža novi model.

Malo pred prihodom novega iPhona naraste število izgubljenih iPhonom.
Malo pred prihodom novega iPhona naraste število izgubljenih iPhonov.

Raziskava, naslovljena Be Careless with That!” Availability of Product Upgrades Increases Cavalier Behavior toward Possessions, poleg tega ugotavlja, da fenomen ”upgrade effect” ni omejen zgolj na pametne telefone. Podobne vzorce vedenja opažajo tudi pri ravnanju s skodelicami, kozarci in celo šamponi (!?).

Ko si želimo nov telefon, s svojim začnemo delati kot svinja z mehom.
Ko si želimo nov telefon, s svojim začnemo delati kot svinja z mehom.

Više informacija

Više o studiju:
journals.ama.org

Sa vama od 2004

Od godine 2004 istražujemo urbane trendove i svakodnevno informiramo našu zajednicu sljedbenika o novostima u životnom stilu, putovanjima, stilu i proizvodima koji nadahnjuju sa strašću. Od 2023. nudimo sadržaj na glavnim svjetskim jezicima.