Het allerbeste Euro NCAP! U vraagt zich misschien af waarom er zoveel opwinding is over het feit dat Euro NCAP, de autoveiligheidstestorganisatie, twintig jaar bestaat. Het is voor een groot deel verantwoordelijk voor het feit dat onze auto’s tegenwoordig zo veilig zijn, omdat het automerken ertoe aanzet om nog meer te doen op het gebied van veiligheid. Euro NCAP is een soort beschermengel op de wegen en heeft sinds 1997, zoals het bedrijf beweert, ruim 78.000 levens gered. Bent u 20 jaar geleden en vandaag geïnteresseerd in autoveiligheid? Bekijk dan zeker de video waarin de botsveiligheid van een auto van de laatste datum wordt vergeleken met die van een auto uit eind jaren negentig.
EuroNCAP viert feest 20 jaar. Organizacija je od leta 1997, ko je izvedla prve varnostne trke, v imenu varnosti razbila že 1800 vozil in rešila skoraj 80 tisoč življenj. Na začetku so s svojimi varnostnimi merili naleteli na mnoge kritike (med drugim, da je nemogoče doseči vse zvezdice), toda vztrajali so pri njih in sčasoma je Euro NCAP postal referenčno ime, ki ga avtomobilske znamke uporabljajo tudi kot prodajni adut.
Njihove ocene so za kupce voznikov to, kar so za gurmane Michelin-sterren. Posledično je Euro NCAP močno vplival na razvoj avtomobilov, saj lahko kupci objektivno primerjajo varnostno kakovost novincev na trgu. Testiranja so v dveh desetletjih pogoltnila 160 tisoč evrov, zato pa so varnostni testi močno izboljšali tako pasivno kot aktivno varnost jeklenih konjičkov in spremenili tok zgodovine, saj pred tem varnostna kakovost ni bila javna, proizvajalci pa so morali zadostiti le osnovnim zakonskim merilom.
Zdaj avtomobile izdelujejo tudi z mislijo na njihove teste in prav tej bruseljski organizaciji se imamo v veliki meri zahvaliti za serijske zračne blazine, ABS, sistem za preverjanje tlaka v gumah enz.
LEES VERDER: Euro NCAP 2017 – Volvo maakte indruk tijdens de crashtest
Ob okroglem jubileju je inštitut Euro NCAP objavil primerjavo trka modela Rover 100 iz leta 1997 in najnovejše Honde Jazz. Het verschil is duidelijk in zelo nazorna, usoda potnikov pa je danes v primeru trka precej manj kruta. Volvo S40 (1997) je bil prvi avto v zgodovini, ki je dobil vse varnostne zvezdice. Danes se devet od desetih prodanih avtomobilov v Evropi ponaša z oceno organizacije Euro NCAP.
Prve teste so opravil na vozilih Ford Fiesta in Volkswagen Polo, ki sta dobila tri od tedaj štirih zvezdic (danes jih je pet). Ko so tedaj ocenjevali zaščito pešcev, noben avto ni dobilo več kot dveh zvezdic. Prihodnje leto bo Euro NCAP, ki ”praži” tudi na asistenčne sisteme, začel podajal tudi ocene za zaščito kolesarjev. Pod drobnogled bodo namreč vzeli še sistem za prepoznavanje kolesarjev in izogibanje nesrečam z njimi.
Galerija – Euro NCAP praznuje 20 let:
Meer informatie:
euroncap.com