fbpx

Heropleving van verlaten metrostations in Parijs

Er zijn 16 verlaten metrostations in Parijs. Er zijn plannen aan het licht gekomen die de metro van de stad omtoveren tot een plek voor gezelligheid en recreatie. Kun je je voorstellen dat je precies zwemt waar de metro in 1931 liep?

Šestnajst pariških metro postaj, ki so bile med letoma 1930 in 1970 zapuščene, nekatere med njimi so celo zgradili in nikoli odprli, so zapuščeni kraji s perspektivo, ki pa so jih do sedaj uporabljali le za namene oglaševalskih kampanj in filmov.

Ena izmed njih, leta 1935 zapuščena postaja Porte-des-Lilas, pa je bila leta 2001 v filmu Amélie uporabljena kot kulisa. Kot menijo nekateri, med njimi tudi kandidatka za pariško županjo Nathalie Kosciusko-Morizet, imajo ti prostori mnogo več perspektive. Zato je k pripravi koncepta zanimivih načrtov, ki so zaokrožili po svetu, angažirala arhitekta Manala Rachdia van Oxo Architects En Nicolasa Laisnéa van Laisné Associés. Na njih vse svoje ideje aplicirata na postajo Arsenal blizu Bastille, ki se spremeni v plavalni bazen, teater, koncertno halo, umetniško galerijo, restavracijo, nočni klub – skratka, prostor za druženje Parižanov.

”Zakaj ne bi dali tem zapuščenih prostorom nove funkcije? Daleč stran od njihovega prvotnega namena in več kot stoletje po odprtju pariške podzemne mreže bi ti prostori lahko pokazali, da so še vedno zmožni ponuditi nove urbane izkušnje,” je dejal Rachdi. Načrti so naleteli na kritike zaradi enormnih stroškov in vidika varnosti, saj naj bi bilo zaradi elektrike, ki še vedno teče po predorih, ekstremno nevarno te prostore ponuditi v uporabo širši javnosti. Kakorkoli, o varnosti naj presojajo strokovnjaki. Plavati v podzemlju pa se sliši kot nora ideja, kajne? A za to bo v prvi vrsti potrebna zmaga županske kandidatke Nathalie Kosciusko-Morizet (volitve bodo 30. marca), ki – v primeru zmage – obljublja še več idej za oživljanje pariškega podzemlja.

Kako bi izgledala prenovljena postaja Arsenal, si oglejte v galeriji.

Bij jou sinds 2004

Vanaf jaar 2004 we onderzoeken stedelijke trends en informeren onze community van volgers dagelijks over het laatste nieuws op het gebied van lifestyle, reizen, stijl en producten die met passie inspireren. Vanaf 2023 bieden we content aan in de belangrijkste wereldtalen.