Als onderdeel van het ‘zero efficiency’-programma bood Renault kopers drie elektrische modellen aan, waarvan de Twizy het meest opvalt. Het biedt een veiliger alternatief voor scooters, maar het is niet goedkoop. Hij biedt wel een kooi, een stuur met ‘airbag’ en veiligheidsgordels, maar is door de elektrische aandrijving ook behoorlijk duur. Daarom is en blijft het exotisch.
Urbana mobilnost je vedno aktualna tema in vedno se okoli te teme srečujemo z dvema poglavitnima vprašanjema: stroški in varnostjo. V primeru potovanja z avtobusi je to zamudno, neudobno, pa čeprav poceni in varno. S kolesom je vse lepo in prav, saj je cena nizka, emisije prav tako, a kaj ko je zaradi slabe infrastrukture nizka tudi varnost. Mladi se tako velikokrat odločajo za skuterje, a je varnost tu še bolj vprašljiva, pa čeprav so stroški in emisije relativno nizki. Kakšni segwayi ali druga podobna eksotika pa se ni prijela oziroma je predraga. No med slednjo vsekakor,vsaj za zdaj spada renault twizy, ki je neke vrste hibrid med skuterjem in elektrisch met de auto, ponuja pa štiri kolesa, volanski obroč, kletko, a še vedno konkretno mero piša vetra, zaradi na pol odprtih stranic.
Ko se prvič srečaš in usedeš v twizya si misliš, tole ne more biti varno, saj je pločevinka na štirih kolesih. V vožnji si tudi nižje kot večina udeležencev, ampak občutek v vožnji je presenetljivo dober. “Šponski” bi lahko rekli, saj se vozniku takoj prikupi elektrische aandrijving, ki skrbi, da ste z njim bliskovito poskočni, vsaj od enega do drugega semaforja.
Večino piša in vode, bo dobil tisti zadaj
Zagon vozila zahteva malce privajanja, saj vozilo nima menjalnika, in ima za preklop med pogoni ali smerjo vožnje le tri tipke, pod katerimi pa je še neznačilna parkirna zavora. Ob zagonu seveda ne slišite ali avto deluje ali ne, o tem vas obvešča zgolj lučka z napisom GO med merilniki. Ti so, tako kot ostala notranjost dokaj asketski, kakor sta tudi tanka sedeža, postavljena eden za drugega, ampak sta bolj udobna kot delujeta na prvi pogled. V bistvu vas potnik z nogami “objame” podobno kot na motorju, vsaj sprva pa bega varnostni pas, ki je nerazumljivo dvojen in premore tudi zategovalnik. Ravno varnost je bil velik faktor pri snovanju tega ” avtomobilčka”, saj ima voznik pred seboj volanski obroč na moč podoben tistemu v meganu, ki v sebi skriva tudi varnostno blazino, poleg tega pa potnika varuje tudi varnostna kletka.
Še najbolj se je treba navaditi, da stranici nista polni in da prepuščata kar konkretno mero vetrnega pišča, čeprav res vetrovno v kabini nikoli ni. Je pa res, da v primeru močnega dežja, kakor v primeru našega testiranja ne boste čisto suhi, saj marsikatera kapljica zaide v notranjost, čeprav ponovno povodnje ne boste doživeli. V bistvu bo na slabšem kot voznik, tisti ki sedi zadaj, saj bo on prejemnik večine vode. Temu primerni so tudi materiali, ki so po večini iz plastike in in pene, tako da vodo ali umazanijo preprosto obrišeš.
Vožnja tudi brez izpita za avto
Kar se tiče motorizacije, sta na voljo dve zmogljivostni različici in sicer elektromotor zmore ali 4- oziroma 13 kW, kar je nekako ekvivalentno moči 50-, oziroma 125- kubičnega skuterja. Tudi zato lahko šibkejšo različico vozijo tudi mlajši (in seveda tudi ostali), brez vozniškega izpita B-kategorije, temu primerno pa je omejena tudi največja hitrost, in sicer na 45 km/h. No v primeru testnika smo imeli močnejšo različico z 13 kW ali 17 KM, ki twizya požene do 80 km/h, kar je povsem dovolj za vožnjo po mestu in njegovih dvopasovnicah, saj se nikoli ne počutite v podrejenem položaju. Avto od mirujočega stanja namreč zelo hitro razvije hitrost okoli 60 km/h, višje pa ta potem raste nekoliko počasneje, ampak vseeno vztrajno. Bereik twizya znaša okoli 100 km, v resnici in s padcem temperature, pa ste ob polnih baterijah lahko “mirni” za okoli 80 km. Omogoča pa twizy vse načine polnjenja, tudi hitro, tako da boste ob praznih baterijah ponovno hitro na cesti.
Kar se tiče prostora za prtljago, konkretnega prtljažnika testnik ni premogel, obstaja pa tudi različica, ki namesto drugega sedeža ponuja prtljažni prostor (priložlili fotografijo takšnega modela – bele barve), tako da se mora kupec odločiti za eno ali drugo. Ima pa twizy v notranjost twee srednje velika predala, od katerih je enega mogoče zakleniti, kamor lahko spravimo kakšen telefon ali manjšo žensko torbico.
LEES VERDER: Renault twizy – električni štirikolesnik za mlade
Ob tem je treba vedeti, da se voertuig Ook ne zaklene, čeprav roko na srce, večina nepridipravov ne bo vedela kako odpreti bočni stranici, ki se v stilu super športnikov odpreta navzgor. Proizvajalec ponuja tudi številne možnosti personalizacije v obliki nalepk, ampak roko na srce, za opaznost v prometu je poskrbljeno že serijsko, saj se za njim obrača tako mlado kot staro. Tudi zato smo opaznost v prometu v naslovu primerjali z znanim švedskim super športnikom, saj se dejansko počutiš tako.
Na koncu pa smo ponovno pri ceni in sicer vprašanju, kako drag je tovrstni transport. Cene se pričnejo pri zevenduizend euro, kolikor stane twizy 45, za zmogljivejšo različico (kot je bil testnik) je treba k temu dodati še 800 evrov. Poleg tega pa mora lastnik potem še vsak mesec k temu dodati še 50 euro voor batterijhuur, waar, net als bij de ZOE, de servicetechnici van Renault zorgen voor de werking en, indien nodig, de vervanging ervan.
Cena kot pri klasičnem cliu
Twizy tako v uvodni primerjavi vsekakor pomeni ekološko vožnjo in hitro mobilnost, ki je obenem tudi bolj varna kot vožnja s skuterjem. ampak cena v primerjavi z električnimi skuterji je še vedno občutno (tudi nekajkrat) višja, kar pomeni, da twizy je in bo ostal eksotika. Vsaj na naših cestah. Škoda ker cena vseeno ni malce ugodnejša, saj za ta denar dobite tudi že kakšnega clia ali podoben model, ki ima sicer klasični motor, ampak ponuja še veliko večjo uporabnost in obenem tudi varnost, tudi do petim potnikom.
S tem pa mislim da smo odgovorili na vprašanje, za kaj se bodo še vnaprej odločali mladi in njihovi starši, ko bo na mizo prišla debata o mobilnosti in nakupu avtomobila.