هل يجب أن تكون مدارج المطار مستديرة؟ وهذا من شأنه أن يجعلها أكثر صديقة للبيئة، ويحدث ضوضاء أقل، ويجعل الهبوط أكثر أمانًا.
Bodo letališke steze فى المستقبل okrogle? V prid ‘neskončne’ in rahlo nagnjene vzletno-pristajalne steze, ki obkroža letališče, govori kar nekaj stvari, meni avtor ideje, nizozemski strokovnjak za letalstvo Henk Hesselink, ki je zaposlen pri letalskem centru Netherlands Aerospace Centre. Letala bi v tem primeru lahko vzletala in pristajala na različnih točkah kroga, s čimer bi se znebila nevarnosti bočnega vetra, ki ničkolikokrat povzroča težave pilotom pri pristajanju letala in lahko letalo nevarno premetava.
اقرأ أكثر: ARK: مطار JFK في نيويورك أكثر ثراءً بالنسبة لمحطة الحيوانات
Za potnike to ne pomeni bistvenih razlik, saj bo nagib ob pristanku podoben kot pri rahlem zavijanju letala v zraku, zaradi centrifugalnih sil pa bo šlo letalo ob pristajanju avtomatično počasneje in proti središču kroga. Potniki se torej ne bodo počutili, kot da so na vlakcu smrti. Takšna pista – njen premer znaša 3,5 kilometra, kar pomeni, da se letališče lahko nahaja kar znotraj kroga – je enaka dolžini treh klasičnih ravnih pist in omogoča vzletanje trem oz. celo štirim letalom hkrati. Poleg tega omogočajo letalom, da pokurijo manj goriva, in bolj smotrno razporeditev hrupa, saj lahko letala pristajajo iz želene smeri.
معلومات اكثر:
nlr.org