Od získání Zlaté palmy na filmovém festivalu v Cannes je Parazit režiséra Bong Joon-Ho absolutním favoritem mezi kritiky, diváky a porotci, stejně jako celým okruhem filmových nadšenců. Existuje nějaká shoda v tom, co to přesně je? Je to thriller? Černá komedie? Možná rodinné melodrama? Sociálně kritická práce?
Priporočila filma, ki so se širila od ust do ust, so se glasila nekako takole: “Samo poglejte film, okej?” Kajti manj ko veste o filmu, bolj vas bo presenetila njegova izjemna umirjena serija presenečenj. Film govori o revni družini, ki se infiltrira v življenje premožnih. Bong Joon-Hoju je uspelo ta trk dveh popolnoma različnih svetov prikazati na očarljiv, na trenutke napet in humoren način, za kar si je prislužil štiri oskarje (za najboljši film, najboljši tujejezični film, za režijo in najboljši izvirni scenarij).
Bolj kot katerikoli njegov korejski sodobnik pa je Joon-Ho dosledno kljuboval kategorizaciji z vsemi svojimi sedmimi filmi, ki se vijejo prek meja družinskih tragedij, mračnih žarov in komedij. In zdaj je pravi čas, da spremljate neverjetni napredek enega izmed najbolj navdušujočih in nepredvidljivih filmskih ustvarjalcev na svetu.
Komediální drama
Barking Dogs Never Bite (2000)
Celovečerni prvenec Barking Dogs Never Bite (2000) je zgodba o univerzitetnem predavatelju (Lee Sung-jae), ki ga pasji lajež v njegovem bloku tako moti, da se odloči za drastičen ukrep. V naslednjih tednih čudežno izginejo trije psi iz bloka. Kaj se jim je zgodilo? Poglejte si film, ne bo vam žal.
Kriminální drama
Spomini na umore (Memories of Murder, 2003)
Film govori o serijskem morilcu, posiljevalcu in plenilcu, ki je v ruralnem delu Južne Koreje leta 1986 ubil 10 žensk. Bong je pri ustvarjanju tega filma prvič sodeloval z igralcem Song Kang Hojem. S svojo vlogo lokalnega detektiva, ki preiskuje dvojni umor, je v film vnesel dobro mero humorja in patosa. Uspešno sodelovanje je obrodilo še tri filme: Gostitelja, Ledolomilca in zmagovalnega Parazita.
Sci-fi thriller
Gostitelj (The Host, 2006)
Čeprav je Bong v ZDA postal znan s filmom Barking Dogs Never Bite (2000), je šele s filmom Gostitelj (2006) resnično zaslovel kot odličen režiser. Film, ki je močna kritika ameriškega imperializma, se začne z zgodbo ameriškega oficirja, ki v reko Han vrže galone formaldehida. Posledica je genetsko mutirano morsko bitje, ki se šest let pozneje dvigne iz vode. Posebni učinki iz tega filma se uspešno postavijo ob bok hollywoodski produkciji, zato ni nič čudnega, da je film navdušil gledalce po vsem svetu.
Detektivska drama
Mama (Mother, 2009)
Po uspešnem filmu Gostitelj se je Bong lotil filma o skrivnostnem umoru. Glavna igralka Hyej igra vdovo, ki goreče ščiti svojega duševno bolnega sina (Won Bin), obtoženega umora deklice. Zaščitniška mama se sama loti preiskave in se odloči, da vzame pravico v svoje roke. Čudovit oris in nepozabna igra Kim Hye je večplastna in skrivnostna.
Fantasy drama
Ledolomilec (Snowpiercer, 2013)
Štiri leta pozneje je Bong končno pogumno stopil v svet visokoproračunske produkcije z znanstvenofantastično alegorijo Ledolomilec. Politična satira se dogaja leta 2031 po globalni podnebni katastrofi, ki uniči Zemljo. Edine preživele pošljejo na ultrahitri vlak, ki se ne bo nikdar ustavil, in noben potnik ne bo nikoli izstopil z njega.
Njegova mednarodna zasedba ameriških (Chris Evans, Octavia Spencer), britanskih (Jamie Bell, John Hurt) in korejskih igralcev (Song, Ko Ah-Sung) briše mejo med kulturami.
Sci-fi drama
Okja (2017)
Okja govori o zaslugah in nevarnostih življenja v majhnem sodobnem svetu. Je zgodba o mladi deklici, ki tvega vse, da bi multinacionalki preprečila, da ugrabi njenega najboljšega prijatelja, nadnaravno pošast Okjo. Deklica Mija se tako odpravi na pot reševanja, ki pa se začne zapletati …