Před více než týdnem jsme se zeptali čtenářů citymagazine.si, k jakým účelům nejčastěji používají tablet, a dostali jsme překvapivé odpovědi, které potvrzují naši domněnku, že tablety jsou zcela neoprávněně opomíjeny.
Neizpodbitno dejstvo je, da so mobilni telefoni postali center našega medijskega udejstvovanja in tako naše osrednje medijske naprave, vendar jih tablice pri marsikaterem opravilu prekašajo. Ker se slednje vedno bolj približujejo prenosnim računalnikom, smo bralce povprašali, v katerih primerih se jim tablica zdi primernejša za uporabo, in dobili zanimive odgovore.
Co 87 odstotkov bralcev potrjuje, da je velikost zaslona pomembna pri spremljanju digitalnih vsebin! S tem se potrjuje dejstvo, da je větší obrazovka vsekakor boljši in predvsem uporabnejši.
41 odstotkov vprašanih novice najraje bere na telefonu, sledi osebni računalnik z dobrimi 26 odstotki in takoj za njim je že tablica z dobrimi 18 odstotki. Tiskani časopis zaseda “neslavno” zadnje mesto z le 13 odstotki.
84,5 odstotka vprašanih bi filme raje gledalo na tablici kot na chytrý telefon, kar je bil pričakovan odstotek in potrjuje našo ugotovitev, da so tablice odlične pri opravilih, kot so gledanje YouTube videoposnetkov ali filmov.
Pri primerjanju uporabnosti tablice in pametnega telefona pri igranju iger za malenkost vodi pametni telefon z dobrimi 53 odstotki. Dejstvo je, da pametni telefon deluje kot “igralna” konzola in tudi zaradi tega dejstva je zanimiv substitut tablice. Očitno uporabnikom velikost zaslona pri igranju iger ni prvotnega pomena.
Pri branju e-knjig je presenetljiv zmagovalec Roznítit, ki je dobil skoraj 57 odstotkov vseh glasov, a mu seveda sledi tablica z dobrimi 43 odstotki glasov. Pametni telefon je tu pogrnil na celi črti, saj ni dobil niti enega glasu.
Téměř 71 odstotkov vprašanih podpira uporabo tablic kot učnega pripomočka, a jim vseeno kar 29 odstotkov nasprotuje. Tu nas je presenetil relativno visok odstotek nasprotnikov uvajanja novih tehnoloških učnih pripomočkov v šolskih klopeh.
Ker 60 odstotkov bi tablico uporabljalo za raziskovanje spleta. Tej aktivnosti sledi poslovna raba tablice s kar 53 odstotki. 34 odstotkov bi tablico uporabljalo za kreativno igro z otroci, 41 odstotkov pa bi prek tablice gledalo televizijo z zamikom. 22 odstotkov uporabnikov pa bi na svoji tablici igralo videoigre.
Nazadnje smo bralce povprašali, kateri napravi je tablica največja konkurenca glede namena uporabe. Pri tem odgovoru je bil odgovor precej jasen. Glavni konkurent tablici je pametni telefon z 51 odstotki, ki pa mu diha za ovratnik prenosni računalnik s 43 odstotki. Sledenje potrjuje dejstvo, da se je tablica znašla med dvema “ognjema” in si težje izbori prostor v uporabnikovem srcu.
Tablica je v očeh uporabnikov vsekakor naprava, ki jo povezujejo s preživljanjem prostega časa. Čeprav jo mnogi vidijo tudi kot odlično orodje pri poslovni rabi, kjer se izkaže predvsem kot odlično orodje za prezentacije. V tem trenutku je pred tablicami težka naloga izpodrivanja prenosnega računalnika, pa čeprav se mnoge tablice slednjemu približujejo tako po funkcionalnosti kot tudi splošni uporabnosti pri veliki večini opravil. V osebni rabi tako marsikatera tablica z lahkoto prekaša nekaj let star prenosnik. A je v glavah uporabnikov prenosnik še vedno tisto nekaj, kar preprosto morajo imeti tudi doma.
Trendi razvoja brišejo meje med napravami. Pametni telefoni postajajo računalniki v naših žepih. Telefone lahko povežete z zaslonom in brezžično tipkovnico in si tako ustvarite delovno okolje, podobno računalniku. Enako velja za tablice. Tudi slednje omogočajo “desktop” način in se hitro prelevijo v “navidezne” računalnike – neke vrste dvoživke. In tako se naenkrat pojavlja prostor, kjer tablice spet dobivajo prostor, kjer jih lahko začnemo dojemati drugače. Še posebej, če so slednje cenovno dostopne tako kot na primer nekatere tablice proizvajalca Huawei, katerih cena se vrti okoli 300 evrov. Prav ta cenovna dostopnost pa je lahko jeziček na tehtnici, ko boste naslednjič razmišljali o vaši novi napravi za medijsko potrošnjo.
Članek omogoča:
huawei.si
Podatki v članku so predstavljeni na podlagi zbranih rezultatov do 15.10.2018