Den grafiske biennale i Ljubljana placerede slovensk kunst i en global sammenhæng for mange år siden, så dens rolle er indiskutabel selv i dag - hvert år tager arrangørerne af begivenheden fat på et aktuelt emne, som de præsenterer gennem grafiske kreationer, og dette års 33. grafiske biennale 2019 vil således tage udgangspunkt i ideen om satire som et udpræget visuelt sprog. Selvom grafik og satire hver især har deres egne særtræk, deler de et fælles krav om at tale til folket og for folket. De kollektive slaver og tatarer vil udføre den kuratoriske rolle.
Ljubljanski grafični bienale je eden najstarejših na svetu in mu je priznan status visokokakovostne prireditve, zaradi česar je slovenska umetnost znana tudi zunaj meja države. Redne predstave umetnikov iz različnih kulturnih okolij so v veliki meri vplivale na dvig kakovosti slovenskega ustvarjanja in pri tem je imel pomembno vlogo tudi bienale.
Z vstopom v novo ero se je grafični bienale začel povezovati še z drugimi reprodukcijskimi tehnikami in aktivnejše preizpraševati svojo vlogo. Fokus razstave 33. grafičnega bienala 2019 bo tako na ideji satire kot izrazito vizualnega jezika, pri čemer bo “grafično” razumljeno in preizprašano v širokem polju ekspresivnega, nezadržanega, celo šokantnega.
Vizualno preobilje današnjega časa je povzročilo nastanek novega estetskega jezika, katerega sporočila in diskurz se nam velikokrat zdijo neokusni. Čeprav imata grafika in satira vsaka svoje posebnosti, jima je skupno zatrjevanje, da govorita ljudem og za ljudi.
33. grafični bienale 2019 bo kuriral umetniški kolektiv Slavs and Tatars, ki vse od nastanka leta 2006 ponuja luciden vpogled v pereča družbena vprašanja. V svojem kuratorskem debiju bodo povezali začetke ljubljanskega grafičnega bienala s humorjem, ki ga vidijo kot strategi og tilfreds.
Mere information:
mglc-lj.si