Du har måske hørt om listen over forretningsvaner, du skal ændre, eller listen over forretningsvaner, du skal undgå. Forskellige iværksættere og eksperter, som blandt andre Tim Ferriss, anbefaler nogle "nye" vaner og metoder, som vil hjælpe med at frigøre travle tidsplaner og fokusere på ting, der er virkelig vigtige. Men først er her ni forretningsvaner, som vi skal ændre eller fjerne.
1. Ne sprejemajmo klicev iz nepoznane številke.
Tim Ferriss je za spremembo te slabe navade naštel kar nekaj razumnih razlogov. Prvič, distrakcija v obliki klica neznane številke bo s tira spravila našo koncentracijo ter nam pobrala veliko več časa in moči, kot pa pogovor sam. In drugič, če je pomembno, se bomo zlahka znašli v slabem pogajalskem položaju, poskušajoč oblikovati svoje misli, medtem ko je klicatelj na ta pogovor dobro pripravljen. Namesto tega raje uporabimo storitve kot je Google Voice, kjer lahko v miru pregledamo sporočila.
2. Naj ne bo pošiljanje elektronske pošte prav stvar zjutraj ali zadnja stvar zvečer.
Po mnenju Ferrissa bomo pri jutranjem pošiljanju elektronske pošte premešali naše prioritete in načrte za ta dan, pri nočnem pa bomo kaj hitro nespečni. Pošiljanje elektronske pošte bi moralo počakati nekje do 10. ure dopoldan oziroma do takrat, ko končamo dopoldanska opravila.
3. Ne pristajajmo na sestanke ali klice brez jasnega namena ali točno določenega časa trajanja.
Če imamo želeni rezultat nekega sestanka jasno opredeljen, potem sestanek ali klic ne bi smel trajati več kot pol ure. Zato je najbolje, da sestanek jasno opredelimo vnaprej in se nanj tako tudi dobro pripravimo.
4. Ne dovolimo, da bi ljudje z nami kramljali.
Sliši se kruto, a je potrebno. Kramljanje vzame veliko časa in ko ljudje enkrat začnejo govoriti o tem, kako so preživeli vikend, jih lahko vljudno prekinemo z nečim podobnim kot:”Trenutno sem sredi nečesa, povej mi, zakaj me kličeš?” A pazljivo. Vsi se ne bodo strinjali s tem, da kramljanje ni del poslovnih pogovorov, predvsem ko potujemo izven meja naše države.
5. Izogibajmo se nenehnemu preverjanju elektronske pošte.
Elektronsko pošto preverjajmo samo občasno, ob določenem času, npr. dvakrat na dan. Naš “inbox” nas lahko namreč zlahka zasvoji. In orodja kot so sporočilo o odsotnosti ali Boomerang bodo v veliko pomoč.
LÆS MERE: Nøgle succesfulde teknikker til at forhandle med en arbejdsgiver
6. Izogibajmo se pretirani komunikaciji z nizko profitnimi ter visoko stroškovnimi strankami.
Analizirajmo naše stranke z 80-20 na dva načina: katerih 20 odstotkov mojih strank mi prinaša 80-odstotni dobiček ali več ter katerih 20 odstotkov mojih strank mi zasede 80 odstotkov mojega časa ali več? Ko ugotovimo, kateri so najmanj produktivni in najglasnejši, je čas, da spremenimo politiko podjetja. Ferriss predlaga, da problematičnim strankam pošljemo elektronsko pošto s smernicami o številu dovoljenih klicev ter o pričakovanem odzivnem času. In če za naše stranke predstavlja prevelik problem, jih moramo pač odpustiti.
7. Ne delajmo nadur, ker mislimo da bomo s tem “popravili” dejstvo, da smo prezaposleni.
Zdravilo za prezaposlenost niso nadure, temveč miren premislek o prednostnih nalogah. Ne naredimo torej napake in se raje usedimo in premislimo, kar moramo pravzaprav narediti najprej. Če to pomeni, da se moramo opravičiti za nekaj minutno zamudo pri klicu ali pa za to plačati manjšo ceno, nič ne de – pomembno je, da smo naredili vse pomembne stvari.
Če nimamo časa, nimamo prioritet – torej raje kot da več delamo, več razmišljajmo.
8. Ne bodimo “digitalni” 24 ur na dan, sedem dni na teden.
Vsaj en dan na teden pustimo pametni telefon ali drugo pametno napravo na miru. Če se nam to zdi nemogoče, smo tisti tip osebe, ki mora to navado najbolj nujno spremeniti.
9. Ne pričakujmo, da bo delo zapolnilo praznino, ki bi jo moral čas preživet z ljubljenimi in čas za naše aktivnosti.
“Delo ni edina stvar v življenju”, pravi Ferriss. To se zdi samoumevno, a žalostna resnica je, da medtem, ko se vsi s tem strinjamo, stvari hitro pobegnejo nadzoru in naša dejanja se več ne ujemajo z našimi vrednotami. Čas, ki ga imamo namen preživeti z ljubljenimi in priljubljenimi aktivnostmi je čas, za katerega se je vredno boriti z enakim žarom, kot ga uporabimo za pomemben sestanek v našem podjetju.
Tilpasset og tilpasset fra:
time.com