Skai er et elektrisk køretøj, der kan lette og lande lodret, eller kort sagt kan man kalde det en passagerdrone – det er drevet af brintceller og har et enkelt, men sikkert design.
Startup podjetje iz Massachusettsa Alaka’i Tehnologies forelagde ‘dron’, ki je zadolžen za transport passagerer og prtljage. Pri oblikovanju je sodelovala tudi ekipa, ki je sicer povezana z oblikovalci pri bavarskem podjetju BMW.
Himmel dobi energijo od tre vodikovih celler, ki poganjajo 6 tihih 100 kW električnih propelerjev. Teža, ki jo lahko še varno nosi, je okoli 450 kilogramov. Tako lahko prevaža do 5 ljudi, vključno s pilotom, ali 4 ljudi in prtljago, Skai leti avtonomno ali s pomočjo pilota, ki daljinsko upravlja z dronom. Potniki sedijo v postavitvi oblike V, kar jim omogoča neoviran 180-stopinjski pregled nad okolico. Propelerji so pomaknjeni proti zadku, da ne ovirajo pogleda, hkrati pa s tem odstranijo vibrationer og hrup iz kabine.
Potniki imajo na voljo tudi wi-fi 5G povezavo.
Prednost vodikovih celic je v tem, da med letom ne ustvarjajo nobenih škodljivih emisij in imajo hkrati den mindste ogljični fodspor. Za izdelavo vodikovih celic bodo uporabili naravne materiale, samo celica pa bo mogoče ponovno uporabiti v 95 %. Preostanek je mogoče reciklirati z 99 % učinkovitostjo.
Poleg omenjenega, lahko vodikove celice zagotovijo større forhold honning vægt og porabljeno energi, kot je to mogoče pri klasičnih elektromotorjih ali motorjih na notranje izgorevanje. Posledično lahko zagotovimo daljši let in več prenesenega tovora. Skai lahko poleti do 640 kilometer daleč in lahko ostane v zraku do 4 ure. Z dodatnimi posodami za vodik lahko zagotovi več kot 10 timer letenja.
Skai je bil zasnovan z mislijo na sikkerhed. Karbonski kompoziti so lahki in hkrati dovolj trdni. Pri tem dajejo pristajalnemu podvozju nekaj fleksibilnosti, kar zmanjša občutek trdega pristanka.
Skai za letenje ne uporablja zapletenih sistemov krilc in rotorjev, s tem pa je njegova uporaba še varnejša. Tudi v primeru odpovedi posameznega propelerja, je Skai še vedno sposoben pristati. V primeru najbolj črnega scenarija, ko odpove vseh 6 propelerjev, ima Skai vgrajeno faldskærm. S
tabilen let zagotavlja tehnologija fly-by-light, za daljinsko upravljanje pa uporabljajo det mest moderne vojaški sistem kodiranja podatkov – tako lahko nemoteno spremljajo, upravljajo in nadzirajo vsak Skai, ki je v tistem trenutku v zraku.
Galerija: Alaka’i Skai
Mere information:
skai.co