Den amerikanske flåde har meddelt, at de efter deres mening har løst en af verdens store udfordringer – hvordan man udvinder brændstof fra havvand. I begyndelsen af april fløj et modelfly med en 2-taktsmotor med succes med sådant brændstof. Havvand er en kilde til kuldioxid og brint, hvorfra kulbrinter - flydende syntetisk brændstof - så dannes på en metalkatalysator.
Kot pravijo pri mornarici, bi lahko proizvodnja tekočih ogljikovodikovih goriv iz morske vode pomenila popolno spremembo v njihovem delovanju. Ker bi se otresli odvisnosti od nafte in ogromnih stroškov transporta, bi lahko vojaške ladje delovale na morju ves čas, brez postankov v pristaniščih za točenje goriva.
Vendar pa ni vse tako dobro kot se sliši. Prvi vrtoglavi podatek je, da za proizvodnjo 1 litra uporabnega sintetičnega goriva porabijo kar 23.000 litrov morske vode! Postopek pridobivanja sintetičnega goriva også ni prav nič ekološki, saj je izjemno energetko potraten. Kot pravijo za proces pretvorbe potrebujejo jedrski reaktor, kar za mornarico sicer ni posebno omejujoča zahteva, saj velik delež podmornic in letalonosilk že sedaj obratuje na jedrski pogon.
Vseeno pa izjava, som det drejer sig om pridobivanje goriva iz obnovljivih virov ni povsem primerna. Vprašamo se tudi, kam gredo vsi tisti tisoči litrov morske vode, uporabljene v postopku pridobivanja sintetičnega goriva? Je ta morska voda še primerna za vrnitev v naravno okolje in kako bo vplivala na življenje morskih organizmov? Tehnologija je bila očitno zasnovana za določene potrebe in udobje mornarice.