Det er utroligt, hvordan vi tager til fremmede steder, ser turiststeder, naturlige og kulturelle attraktioner, gladeligt tager billeder og vender hjem med de samme billeder som tusindvis af andre turister, med de samme billeder, som vi finder tonsvis af på Google. Vi fotograferer alle de samme scener, fra det samme sted (flokinstinkt?), og det er netop derfor, de mister deres originalitet, fordi en anden sagtens kunne have taget det, og du ville slet ikke bemærke det. Philip Schmitts Camera Restrict forhindrer dig derfor i at tage de samme billeder som alle andre.
Na spletu za skoraj vsako mesto najdemo številne geo-označene fotografije, fotografije, ki so praktično identične tistim s katerimi se tudi sami vračamo domov. Včasih se človek vpraša zakaj ljudje sploh fotografirajo? Če ste siti generičnih posnetkov in bi radi ovekovečili dragocene spomine na edinstven način, potem je kot nalašč za vas Camera Restricta, ”uporniško orodje za snemanje unikatnih fotografij”, eksperiment o tem kako neumno se ljudje obnašamo s fotoaparati oz. pametnimi telefoni.
Camero Restricto sestavlja inteligentno ohišje za pametni telefon natisnjeno s 3D tiskalnikom, pametni telefon in GPS tehnologija, ki se poveže s Flickrjem in Panoramio, kjer prešteje fotografije posnete na točno določeni lokaciji v radiju 9 kvadratnih metrov. S tem vam pove kako (ne)izvirna je vaša perspektiva oziroma razgledna točka in če je številka previsoka, vam fotoaparat, katerega ime je aluzija na kamero obskuro (prvi fotoaparat), skrije sprožilec in ne dovoli narediti posnetka.
LÆS MERE: Verden vendt på hovedet: en utrolig video sprængfyldt med optiske illusioner
Fotoaparat Camera Restricta, ki je zgolj eksperiment, ki pa ima veliko smisla, količino fotografij posnetih na določeni lokaciji determinira s tem, ko preko GPS-a določi svojo lokacijo in nato preko spleta identificira fotografije, ki so bile posnete na tem mestu. Na zaslonu vam izpiše število tovrstnih posnetkov, prav tako vam to sporoča zvočnik, ki se oglaša z zvokom Geigerjevega števca (zvok se spreminja glede na število posnetkov najdenih za dotično lokacijo), v kukalu pa se pojavi rdeč križ. Verjetno bi se prva zdelo prav frustrirajoče, ker bi se iskanje edinstvene perspektive izkazalo za precej težavno nalogo (da ne omenimo, da bi se istočasno zavedali svoje neizvirnosti), a postopoma bi zato postali boljši fotografi in ne le eni izmed mnogih, ki posnamejo ena in isto fotografijo. Bi sprejeli izziv na naslednjem izletu v tujino?
Hiter pregled kako generična je turistična fotografija:
Mere information:
philippschmitt.com