EICMA motorcykelmessen tiltrækker skarer af motorcykelentusiaster af alle slags til Milano. Det er altid muligt at se noget interessant, lige fra nyheder, koncepter, prototyper eller blot opgraderinger af allerede eksisterende modeller.
Sejem EICMA se tradicionalno odvija v november måned, kar je ravno pravi čas, da se motorističnim navdušencem pocedijo sline pred naslednjo motoristično sezono. Le ta se je ravno dobro končala, nas pa že dražijo s prihodnjo in vsemi novimi modeli.
Po drugi strani pa je tu december, mesec obdarovanja in le zakaj si ne bi omislili posebnega, dvokolesnega darila. Za lažji izbor smo za vas izbrali nekaj zanimivejših primerkov iz letošnjega salona motornih koles.
1. Arc Vector
Arc Vector je vsekakor posebnost letošnjega sejma motornih koles. Obdan s črnino in poln skrivnosti. Arc Vector je električno motorno kolo, ki ima električni motor z močjo 103 kW og topfart 200 km/t. Baterija se napolni v 30 minutter in ima dovolj energije za do 320 kilometer kørt. Motorno kolo pride skupaj s čelado Zenith in motoristično jakno Oprindelse. Čelada projecira informacije o vožnji na vizir, poleg tega pa je opremljena s kameraet za gledanje nazaj, kot je pri avtomobilu vzvratno ogledalo. Jakna voznika z ved at vibrere opozarja na morebitne nevarnosti ki mu pretijo. Naredili bodo le 399 Vectorjev, vsak izmed njih pa stane 117.000 ameriških dolarjev.
2. BMW
Pri znamki BMW je bilo največje zanimanje za novo generacijo športnega motocikla BMW S 1000 RR. Tretja generacija športnika je nemmere, hurtigere in ima ožjo posodo za gorivo, za še boljše sožitje med človekom in strojem. Nov motor priskrbi 207 konjskih moči, poleg tega pa ponuja še sistem za hitro prestavljanje, brez uporabe sklopke. Na voljo je M performace paket nadgradnje, kar je nekaj podobnega kot pri avtomobilski veji BMW-ja.
Druga velika novost je bil trio modelom BMW R 1250. Zamenjali bodo dosedanja modela R 1200 R in R 1200 RS, dodali pa še Adventure nivo opreme modelu R 1250 GS. R 1250 R bo tako namenjen zabavi, saj gre za ‘naked’ različico motornega kolesa. R 1250 RS repræsenterer športno-potovalno motorno kolo in kot že samo ime namiguje R 1250 GS Adventure, som er en masse rejsende motorno kolo, primerno tudi za off-road terene. Vsi vodo imeli dodelan motor v velikosti 1.254 ccm og 136 hestekræfter. Vse informacije o motorjih bomo lahko spremljali preko novega 6,5-palčnega barvnega TFT zaslona.
3. Ducati
Selv kl Ducati niso stali križem rok in so pridno posodobili obstoječe modele in dodali nekaj novosti. Prenove so bili deležni Ducati Diavel 1260, Hypermotard 950 in tekom leta kar štiri tako imenovani ‘Scrambler’ modeli. Največ zanimanja je požela Ducati Multistrada 1260 Enduro, o kateri smo že pisali in pa seveda Ducati Panigale V4 R, ki z nadgradnjo izpušnega sistema Akrapovic proizvede 234 konjskih moči in s tem postane najmočnejše serielt motorno kolo z motorjem na notranje izgorevanje.
Omeniti velja še Ducati Monster 1200 25th Anniversario, ki obeležuje 25 letnico od predstavitve modela Monster, v omejeni seriji pa bodo proizvedli le 500 eksemplarer.
4. Harley-Davidson
På Harley-Davidsonu se je vse več ali manj vrtelo okoli novega in njihovega prvega električnega motornega kolesa Harley-Davidson Livewire. Na srečo mnogih, bo serijsko motorno kolo takšno, kot je bilo predstavljeno nekaj mesecev nazaj. Natančne številke še niso znane, se pa ve, da bo na voljo 7-palčni TFT barvni zaslon ved berøring in da so bili mehanski deli med motorjem in pogonskim jermenom med vilje tako oblikovani, da bodo proizvajali električni ‘Harley’ zvok.
5. Honda
Pri Hondi velja omeniti prihod nove Honde CB650R, ki nadomešča predhodnika CB650F, ki je umeščeno nekje v sredino Hondine ponudbe in predstavlja ‘naked’ različico motornega kolesa. Ponaša se z Nye okvirjem in nižjo težo, če jo primerjamo s predhodnikom.
Veliko pozornosti je bilo namenjeno 500 ccm velikemu motorju, okoli katerega so nastali športni CBR500R, bolj potovalni CB500X og CB500F, ki bi ga lahko umestili med obe že omenjeni motorni kolesi. Prenove je bil deležen Honda Gold Wing, kot zanimivosti pa lahko omenimo še kopico posodobljenih ‘terenskih’ oziroma kros motornih koles, Honda Monkey in Honda Super Cub 125, ki je med nami že dolgih 60 år.
6. Husqvarna
Husqvarna je presenetila z vpadljivim konceptom, odetim v kombinacijo modre in bele barve. Husqvarna Vitpilen 701 AERO Concept za pogon uporablja 693 ccm velik motor in ima zgolj en valj. Motorno kolo je več kot očitno pripravljeno za dirkališče in tiste najbolj športne užitke. A bolj kot to je bil zanimiv Svartpilen 701, ki je naposled le nared za serijsko proizvodnjo. Le ta naj bi v vozniku, ob pomoči moderne tehnologije, pričaral občutke vožnje z motornim kolesom iz af fortiden. Ima opazno LED'er prednjo luč, opremljen pa bo tudi s sistemom za hitro prestavljanje.
7. Kawasaki
På Kawasakiju so predstavili novo različico modela W800. Njegov daljni prednik z oznako W1 je bil v 60. letih af forrige århundrede največje motorno kolo na japonskem. Retro motocikel poganja motor s prostornino 773 ccm, za varno zaustavitev pa poskrbi zavorni sistem ABS.
Kawasaki Ninja je le dobil svojega ‘naked’ brata v podobi Kawasakija Z400, ki ne samo da je ‘oskubljena’ različica športnega motocikla, temveč ponuja mere komfortabel siddende in ima isti motor kot Ninja 400.
Omembe vredna je tudi Kawasaki Ninja H2 SX SE+, ki je dobila kopico tehničnih dodatkov, s katerimi je ta strupen motocikel občutno nemmere obvladljiv. Na podoben način je bil izboljšan še Kawasaki Versys 1000 SE LT+.
8. KTM
østrigsk KTM je predstavil nov model KTM 790, ki bo zapolnil vrzel med manjšima 450 Rally in 690 Enduro ter med večjima 1090 Adventure in 1290 Super Adventure, s tem pa bo postal tudi cenovno bolj dostopen. Obe motorni kolesi, 790 Adventure og 790 Adventure R, bo poganjal motor s prostornino 799 ccm, ki ga najdemu pri modelu 790 Duke, s tem da bo ponujal več moči pri nižjih hitrostih og vil fortsætte med at gøre det bolj učinkovit.
Za najmlajše so predstavili model KTM SX-E5, ki ga poganja električni motor z močjo 5 kW, baterije pa zagotavljajo dovolj energije za 2 urno vožnjo za začetnike ali 25 minutno pri že skoraj profesionalnih terenskih voznikih. Baterijo so ponovno napolnjene v en time.
9. Kymco
Kymco je kot proizvajalec znan po manjših in dostopnih skuterjih, v zadnjem času pa se poigravajo z elektrisk gnanimi motornimi kolesi. Kymco SuperNEX je še korak dlje, saj predstavlja prototype športnega električnega motornega kolesa. Njegove zmogljivosti jemljejo dih, maksimalna hitrost znaša 250 km/t in od 0 til 100 km/t pospeši v manj kot tre sekundah. Da je vse to obvladljivo so vgradili poseben sistem za hitro speljevanje, poleg tega pa dodali neke vrste menjalnik brez sklopke, kljub temu da ga elektromotor ne potrebuje. Vse to zgolj zaradi tega, da bi še vedno imeli følelse da smo na motornem kolesu.
10. MV Agusta
MV Agusta je zaznamovala sejem s konceptom Superveloce 800 Concept in posebno serijo Brutale Serie Oro. O konceptu ni znanih tehničnih podatkov, lahko pa trdimo, da so retro oblike motornih koles en gang til populær. Okvir iz kulholdigt fiber prekriva karoserija, ki spominja na tisto iz 70'erne af forrige århundrede.
Begrænset serie Brutale Serie Oro bo narejena v le 300 primerkih, gre pa za posebno edicijo motornega kolesa Brutale, ki je že samo po sebi malce ‘odpičeno’. Litrski motor proizvede 208 hestekræfter, kar je zavidanja vredno. Med drugim to pomeni, da je MV Agusta Brutale Serie Ono eno izmed najhitrejših ‘naked’ motornih koles na svetu.
11. Royal Enfield
Okoli leta 1930 so pri Royal Enfield izdelali motorno kolo z imenom KX. V tistem času je bilo to največje, najhitrejše, najbolj prestižno motorno kolo na tržišču. Če prevrtimo čas naprej do današnjih dni, lahko občudujemo najnovejši koncept Royal Enfield KX. Spominja nas na pretekle čase in ima dolgo in nizko silhueto. Čeprav na prvi pogled deluje star, je poln moderne teknologier, kar se vidi že po LED žarometih. Električni kabli so skriti, kar še bolj poudari retro pridih koncepta.
12. Triumph
På Triumphu so predstavili nekaj novih in prenovljenih Scramblerjev, bolj kot to pa sta navdušila dve posebni ediciji, Triumph Bonneville T120 Ace Edition og Triumph Bonneville T120 Diamond Edition. Prva bo na voljo v 1.400 primerkih, druga pa v 900 primerkih. Posebni edicija sta odeti vsaka v svojo barvo, pri Ace Edition izstopa sort, pri Diamond Edition pa hvid barva in kromirani aktier. Diamond Edition obeležuje 60. obletnico Bonnevilla in 60 uspešnih let na tržišču. Ace Edition je posvečena londonskemu Ace Café-ju, ki je pravzaprav spiritualni dom angleškega motociklizma.
13. Yamaha
Poleg prenov obstoječih modelov bi pri Yamaha izpostavili modela Ténéré 700 og Niken GT. Lahko, okretno, terensko in vsestransko motorno kolo Yamaha Ténéré je bilo že dolgo pričakovano. Motorno kolo poganja motor s prostornino 689 cc, prototipni primerki pa so bili izpostavljeni najhujšim pogojem, da so opravili resnično temeljito testiranje. Prednji del in vetrobransko steklo sta bila oblikovana na način, ki omogoča kar največji odboj dežja in vetra, da je voznik med vožnjo deležen større ugodja.
Yamaha Niken je že poznano motorno kolo s tremi kolesi, različica Niken GT pa k temu dodaja še dodaten plads za prtljago in kovčke, s tem pa se stiger njegova uporabnost in postane še bolj uporaben potovalni motor.