Ethec er udtænkt af unge og måske de mest avancerede sind i øjeblikket. Bag Ethec elmotorcykelprojektet står 13 maskiningeniørstuderende, en elektroingeniørstuderende og 2 industridesignstuderende i Zürich, Schweiz.
Ethec naj bi pomen električnega motornega kolesa postavil na povsem novo raven. Z dovršenim sistemom za ponovno pridobivanje energije in na novo razvitim sistemom za optimalno hlajenje baterij nam bodo omogočili, da se bomo lahko s polno baterijo podali 400 kilometer daleč. Tako se bo lahko tudi motorna električna mobilnost iz mest podala na deželo in v druge bolj oddaljene kraje. Za doseganje daljših razdalj skrbi baterija, sestavljena iz 1260 celic, s skupno zmogljivostjo 15 kilovatnih ur. Baterija ima učinkovit hladilni sistem, kar bo preprečilo pregrevanje, s tem pa močno podaljšalo življenjsko dobo baterije.
Pri zaviranju z motornim kolesom se približno 75 % zavorne sile razporedi na prednje kolo. To predstavlja veliko količino izgubljene energije, ki bi jo bilo mogoče ‘zajeti’ in jo shraniti v baterijo. Večina motornih koles zaradi tega nima učinkovite rekuperacije električne energije, Ethec pa je to težavo rešil na precej preprost način. Namestili so mu to elektriske motorer, enega v prednje in drugega v zadnje kolo. Ethec je tako prvo električno motorno kolo na svetu, ki ima elektromotor tudi v prednjem kolesu, kar poskrbi za visoko rekuperacijo zavorne sile in njeno spremembo v elektricitet. Ethec sicer ni med najmočnejšimi motornimi kolesi, ima zgolj 68 hestekræfter, je pa zagotovo med najbolj inovativnimi.
Galerija slik – Ethec
Mere information:
ethec.ethz.ch