Mens vi er vant til at digitale guider, GPS-enheder, dirigerer os ad de korteste, mest optimale og hurtigste ruter, har Yahoo-forskere på det seneste udvidet deres opfattelse af kort, så de nu også kan tage os med på den "smukkeste", "rolige" " og "livlige" ruter. Teknologien er i øjeblikket begrænset til at gå, men det varer ikke længe, før andre transportformer vil tage den i brug.
Nogle gange er det rejse bolj pomembno kot cilj in tega se premalokrat zavedamo. A z novim algoritmom za GPS naprave, ki je plod raziskovalcev barcelonskega Yahoojevega laboratorija, se zna to spremeniti. Za njim ne stoji noben nov ‘subalgoritem’, ampak ljudje. Stopnjo privlačnosti lokacij so namreč pridobili preko anketnega vprašalnika. Piloten projekt so izvedli v London, za katerega so Yahoojevci prek Googlovega Pogleda ulic izbrali najbolj markantne točke, jih naložila na Urbangems in ljudi vprašala ali se jim zdi ta »lepa«, »mirna« ali »vesela«. Zbrane podatke so vnesli v obstoječi algoritem, katerega delovanje je nato preizkusilo 30 ljudi.
LÆS MERE: 6 smartphone-rejseapps, der er must-haves for enhver rejsende
Resultatet nastalih poti je bil kar malce presenetljiv, saj so bile bolj ‘zabavne’ v povprečju le za 12% daljše od najkrajših in bolj ‘suhoparnih’ različic. To pomeni, da vam kul pot ne bo odščipnila toliko več časa kot nekul, v ‘ulično mineštro’ pa bo v znak ‘zahvale’ vrgla nekaj ‘začimb’ in konkretno izboljšala njen ‘okus’. Rezultate, ki so bili podlaga za dodatno tristopenjsko klasifikacijo londonskih predelov so ‘podmetli’ še z metapodatki in sicer reakcijami 30-ih ljudi na 3.7 milijona izbranih lokalnih fotografij na Flickerju. To je med drugim raziskovalce privedlo do spoznanja, da v prihodnosti črtajo anketno določanje in najboljše determinirajo s pomočjo geo-označenih fotografij na Flickerju, kot so to že uspešno storili na primeru Boston.