Daimler, i regi af hvilket også er det kendte Mercedes-Benz-mærke, har udviklet Mercedes-Benz fremtidslastbil 2025, som kunne køre helt af sig selv i det næste årti, hvor den efter planen officielt skal ud på vejene. Sammen med talrige assistancesystemer kan det redde tusindvis af menneskeliv årligt.
Mercedes-Benz future truck 2025 je gospodarsko vozilo nabito s presežki, sama zunanja podoba na kabini zaznamuje moderne linije in po dnevi neopazna svetila pa sestavlja praktisk celotno masko vozila, ki s pomočjo morja LED diod ob zagonu zasije v celem sijaju, skoraj kot božična jelka. Tudi karoserija je posebna, saj je izdelana iz posebno lahkih kompozitnih materialov, kar se pozna tudi pri konturah, ki so za ta oglati segment nepričakovano mehke in aerodinamične.
Poglavitna novost, ki jo future truck 2025 prinaša, pa je tehnologija zmožna povsem avtonomne vožnje, kjer pa je voznik še vedno v središču pozornosti, le da ga asistenčni sistemi lahko za krajši čas povsem razbremenijo, da voznik recimo prebere elektronska sporočila izpisana na posebni prenosnem osrednjem zaslonu, ki je v bistvu Samsungova tablica, ali da pretegne noge v izredno prostorni in prečiščeni potniški kabini.
Nemci so že izdelali prototipni model, ki so ga tudi preizkusili v vsakdanjem prometu (čeprav v kontroliranem okolju) in sicer pri hitrostih do 80 km/h, na avtocesti v okolici nemškega mesta Magdeburg.
S pomočjo radarjev skenira cesto pred njim
Supertovornjak lahko samostojno vzdržuje hitrost vozila vozečega pred njim in drži primerno varnostno razdaljo. To je mogoče z uporabo večih radarskih senzorjev, hvilken skenirajo cesto pred in okoli vozila, ki jih nato v realnem času potem posreduje asistenčnim sistemom.
Poleg tega ima sistem, ki zaznava vozila v mrtvem kotu in na to tudi opozori voznika, če obstaja možnost nesreče, pa tovornjak tudi samodejno zavre in se lahko tudi popolnoma zaustavi.
Future truck 2025 bo, ko bo zapeljal na ceste, lahko komuniciral z drugimi vozili v prometu, til chaufføren sugeriral primernejšo alternativno pot, s čimer mu bo privarčeval pri času, denarju in nenazadnje tudi živcih. Pri Mercedesu pravijo, da bi s pomočjo takšnih tovornjakov, lahko letno rešili na tisoče človeških življenj, ki predstavljajo davek več milijonov prometnih nesreč na cestah stare celine.
Komunikacija med vozili bi potekala po omrežju, ki je podobno tistim po katerih potujejo signali mobilnih telefonov, sprva delujoč v premeru 500 metrov. Cilj je doseči, da bi vozila komunicirala tako, da bi z optimizacijo vključevala vozila na AC in z zvdrževanjem minimalne varnostne razdalji občutno zmanjšala prometne zamaške ali na sploh odpravo le-teh.
Kar se tiče udobja za voznika in ostale potnike, future truck ponuja najvišji nivo voznega udobja na čelu s “pilotskim” voznikovim sedežem, digitalnim zaslonom in merilniki ter Samsungovo tablico, ki zaseda osrednje mesto na sredinski konzoli, ki lahko služi kot pomočnik pri vožnji ali kot informacijsko zabavna konzola. Presenetijo pa tudi prečiščenost potniškega prostora, zaobljene linije, uporabljeni materiali in pa ambientalna razsvetljava skozi celotno kabino.
Mere information:
www.daimler.com/futuretruck2025