fbpx

Mondrian i popkulturen

Den konceptuelle abstrakte maler Piet Mondrians værker er blevet en del af popkulturen.

Dela konceptualnega abstraktnega slikarja Pieta Mondriana so postala del pop kulture in njegovi vzorci se danes pojavljajo na modernih dodatkih za dom, oblekah znamke Yves Saint Laurent, pohištvu in namiznih igrah.

Interpretacija Mondrianove estetike v sodobnem interierju.
Interpretacija Mondrianove estetike v sodobnem interierju.

Piet Mondrian, nizozemski umetnik in predstavnik gibanja De Stijl je ustvarjal v začetku dvajsetega stoletja ter je najbolj znan po svojih delih z asimetrično razporejenimi kvadrati osnovnih barv. Profesorica moderne umetnosti na univerzi v Stanfordu, Nancy J. Troy v svojem delu ˝The Afterlife of Piet Mondrian˝ raziskuje kako je bila Mondrianova zapuščina po njegovi smrti prepuščena komercializaciji. Ugotovila je, da je tako Mondrianovo estetiko kot njegovo ime mogoče aplicirati na skoraj vse proizvode in storitve. Na žalost pa je ravno zaradi množične reprodukcije Mondrianova estetika postala oblikovalski kliše. Nancy J. Troy je prepričana, da se v današnjem času umetnost in potrošništvo medsebojno prepletata. Mondrianove enostavne oblike, linije in primarne barve je torej resnično preprosto prilagoditi vsakdanji uporabi.

Sandali z nezmotljivim vzorcem.
Sandali z nezmotljivim vzorcem.

Obdobje reproduciranja Mondrianovih grafik se je začelo leta 1965, ko je Yves Saint Laurent predstavil zelo popularen model obleke, potiskane z Mondrianovim geometrijskim vzorcem. Vendar pa to ni bil prvi pojav njegovih vzorcev v modnem svetu! Mondrian sam je namreč posojal svoja dela za ozadja modnih snemanj in tako je bila njegova estetika ljubiteljem mode do pojava Yves Saint Laurent oblek že dobro poznana.

Popularizacija umetnikove zapuščine se je nadaljevala v Hollywoodu, kjer so leta 1985 z odprli trendovski Mondrian Hotel. Nato so se na trgu pojavile vaze, ure, čevlji, pisarniški pripomočki in še mnogo drugih drobnarij, na katerih je nedvomno prepoznaven vpliv estetike slavnega umentika.

Med dig siden 2004

Fra år 2004 vi forsker i urbane tendenser og informerer vores fællesskab af følgere dagligt om det seneste inden for livsstil, rejser, stil og produkter, der inspirerer med passion. Fra 2023 tilbyder vi indhold på store globale sprog.