Den nye BMW M4 GTS er den hurtigste produktions-BMW nogensinde, og bayererne vil kun "avl" 700 eksemplarer af dette 500 hestekræfters bæst, den mest sofistikerede M-serie bil i historien. Den kommer med en række innovationer, blandt hvilke dens "øjne" er værd at fremhæve, de første OLED-forlygter i serien og et vandindsprøjtningssystem i indsugningskanalen. Med M4 GTS markerer tyskerne 30-årsdagen for M3-modellen. Selvom den er et "vildt dyr" (den blev avlet til banen), kan man også have den som et "kæledyr" (læs: til kørsel på almindelige veje).
BMW je z novim modelom M4 GTS svojo letvico postavil še nekoliko višje, saj je izdelal svoj najhitrejši serijski model doslej. Bavarci ga bodo z verige spustili i foråret 2016, grmel pa bo lahko tudi po običajnih cestah. Gre za omejeno serijo 700 vozil, BMW pa je bil radodaren ne samo pri motorju, ki mu je namenil 500 konjev/386 kilovatov in 600 Nm navora, ampak tudi pri uporabi ogljikovih vlaken (dopolnjuje sedeža, prevlečena z alkantaro, z njim so okrepljeni difuzor, spojler in številni drugi plastični deli), zato je njegova suha masa zgolj 1510 kilogramov.
Vse to mu omogoča, da od 0 do 100 km/h požene v 3,8 sekunde, sape pa mu poide šele pri hitrosti 305 km/t (nürburgrinški krog opravi v 7 minutah in 28 sekundah, s čimer za skoraj pol minute poseka klasičnega M4). Moč motorja krotijo keramiske bremser, in sicer ima kar šest ”krotilcev” spredaj in štiri za zadnji kolesi. Moč 3,0 twin turbo V6-motorja na kolesa prenaša 7-trins dobbeltkoblingsgearkasse s programom za hiter start.
LÆS MERE: BMW 3.0 CSL Hommage R – spomin na BMW-jevo ”odkritje” Amerike
Novi BMW M4 GTS je sploh prvi BMW-jev serijski model z vbrizgavanjem vode v valje (sistem absorbira, nato pa utekočini vodo iz zraka in jo z bencinom pod visokim pritiskom raztrosi v sesalne kanale), ki skrbi za hlajenje njegovega vročega srca (beri: motorja), s tem pa mu poveča moč in poseka porabo pri 100-odstotni obremenitvi. Krasi ga skoraj popolno razmerje 3,0 kg/KM, na noge pa si je športno napravljeni M4 GTS nadel prestižne Michelinove pnevmatike Pilot Sport Cup 2 (spredaj 19-colske 265/35, zadaj pa 20-colske 285/30). Ob tem je treba dodati, da je cena za vodni vbrizg večlitrska posoda v prtljažniku, ki omogoča ”avtonomijo” nekaj postankov na bencinski črpalki, če ga ”mučite” na stezi, pa se mora odžejati vsak postanek. In ko smo ravno pri stezi. Tam avto pokaže ne samo zobe, ampak tudi ”jezik”. Prednji maski lahko za še boljše vozne lastnosti namreč nadenete ”šilt”, s tem ko prednji spojler dodatno izvlečete.
Mere information:
bmw.si