Designet af Porsche 911 er tidløst, hvilket dens 8. generation allerede beviser. Større og mere avanceret end nogensinde, men forbliver tro mod sin afstamning, kvalitet og sportslige karakter.
Leta 1963 se je predstavil prvi Porsche 911, tedaj še pod številko 901. Zaradi zapletov s poimenovanjem so ga kasneje spremenili v 911, s tem pa dali ime legendi, ki jo pozna skoraj vsak med nami. Legendarna oblika se praktično ni spreminjala, tehnologija v avtomobilu pa je bila z vsako generacijo boljša.
Druga generacija (Hr) je bila poznana po nezamenljivih odbijačih, prvič pa so takrat v model 911 vgradili turbo polnilnik. Tretja generacija (964) je dobila zavorni sistem ABS, firehjulstræk og servo volanski mehanizem. Najbolj zaželena in hkrati še zadnja, ki je imela zračno hlajeni motor, je četrta, oziroma generacija 993. Peta generacija (996) ima že vodno hlajeni motor in je v tem obdobju že zrasla za 18 centimeter, medtem ko se je medosna razdalja povečala za 8 centimetrov. Prvič smo priča dvema turbo polnilnikoma in prvič smo dobili model 911, ki gre preko 300 km/h. Šesta generacija (997) ponovno uvede okrogle luči, ki so prepoznavni znak prvih modelov 911. Sedma generacija (991) je prinesla digitalizacijo, v tem obdobju pa smo doživeli milijonti primerek Porsche 911.
Osma generacija Porsche 911 je nekaj povsem novega, men stadig klassisk oblikovanega. Silhueta se praktično ni spremenila, pod drobovjem pa gre za tehnologijo modernega obdobja. Zaznamujejo jo okrogle luči spredaj, visoki boki na prednjem delu in široki boki na zadnjem delu avtomobila. Analogna merilnika obratov in hitrosti ohranjata tradition, obdana pa sta z modernimi digitalnimi zasloni. Tradicionalno je vžig še vedno na levi strani.
Najnovejši Porsche 911 se ponaša s 3,0 liter motor med 450 hestekræfter, 9-trins dvosklopčnim menjalnikom, termo kamero za varnejšo vožnjo ponoči, vozni način za varnejšo vožnjo na razmočenem cestišču in 30% večjo učinkovitostjo. Maksimalna hitrost znaša 306 km/t, poraba pa 9,0 l/100 km.
Da gre nedvomno za kakovosten avtomobil, priča zgodovina – kar 70 % vseh izdelanih modelov 911, se še danes vozi po cestah. In Porsche bo takšni tradiciji gotovo ostal zvest do obisti. V Sloveniji je Porsche 911 Carrera S na voljo od 147.171 evrov dalje, Carrera S Cabriolet od 164.382 evrov dalje, Carrera 4S od 156.525 evrov dalje in Carrera 4S Cabriolet od 173.735 evrov yderligere.
Galerija: Porsche 911
Mere information:
porsche.si