fbpx

Stop hærværk! @Ljubljana #clovek

Ljubljana kommune har iværksat en socialt ansvarlig kampagne mod hærværk "Mand, beskyt din by, du har kun én.", hvormed den har til formål at gøre opmærksom på, at hærværk ikke er tilladt og understrege vigtigheden af at respektere vores fælles offentlige rum.

V Ljubljana samo na javnih objektih, ki so v lasti Kommunerne i Ljubljana, beležimo povprečno 150 primerov vandalizma letno. To pomeni, da uničenje lastnine ter povzročitev škode zabeležimo skoraj vsak drugi dan. Najpogostejša tarča vandalizma so objekti in njihova oprema, sledi jim oprema javnih prostorov, na tretjem mestu so popisane fasade og graffiti, ki pa so najbolj opazni, vzbujajo občutek neurejenosti javnih površin ter zmanjšujejo občutek varnosti.

Ljubljana je lepa tudi brez grafitov!
Ljubljana je lepa tudi brez grafitov!

Fordi vandalizma je v zadnjih 4 letih na objektih v lasti MOL nastalo za približno 357 tisoč evrov škode, ki bremeni mestni proračun. Najpogostejše tarče vandalizma so vrtci in šole, saj je kar ¾ celotnega vandalizma v Ljubljani zabeleženega na stavbah in premoženju šol in vrtcev. Zato bodo aktivnosti proti vandalizmu in preventivni ukrepi v prvi vrsti usmerjeni k mladim.

Aktivnosti Mestne občine Ljubljana proti vandalizmu

V okviru kampanje »Človek, čuvaj svoje mesto, samo eno imaš.«, bo junija potekalo mladinsko ulično delo na 15 različnih lokacijah – predvsem v okolici osnovnih in srednjih šol, v stanovanjskih naseljih ter na javnih površinah, izpostavljenih vandalizmu. Aktivnosti bosta vodila Javni zavod Mladi zmaji og Zavod Bob, ki imata že večletne izkušnje z mladinskim delom in mladinskim uličnim delom v okviru Mreže Mlada ulica. Akcije bodo ponovili ob začetku naslednjega šolskega leta, nato pa bodo postale del rednega programa Mladih zmajev.

Ljubljana je lepa!
Ljubljana je lepa!

Večjo pozornost vandalizmu bodo namenili tudi Mestni redarji, ki bodo okrepili prisotnost na izpostavljenih lokacijah v okolici šol ter na javnih mestih. Kampanji se bodo pridružile tudi Četrtne skupnosti.

Oddelek za predšolsko vzgojo og uddannelse bo v okviru javnega razpisa za leto 2016 pozval strokovnjake, zavode in društva k pripravi koncepta in izvedbe delavnic za osnovne og srednje šole om emnet vandalizma.

Meščani in meščanke lahko vandalizem prijavijo na spletni strani www.ljubljana.si prek posodobljene spletne aplikacijePobude meščanov.

Kampanji se pridružujeta tudi javni podjetji Styrke og LPP. Snaga bo izvajala načrt odstranjevanja grafitov, LPP pa bo okrepil osveščanje potnikov glede škode, ki na mestnih avtobusih nastane zaradi vandalizma. V zadnjih 4 letih je imel LPP zaradi vandalizma približno 76 tisoč evrov škode, največ na steklih ter na potniških sedežih; JP Styrke pa ima zaradi vandalizma in kraj zabojnikov vsako leto približno 20 tisoč evrov škode.

Kampanjo »Človek, čuvaj svoje mesto, samo eno imaš« so podprle tudi osebnosti, s katerimi se mladi lahko poistovetijo. To sta pevca Rok Terkaj og Storslået, Žiga Födransperg – Fedr iz lokala Lepa žoga in igralec Primož Petkovič – Petko.

Človek, čuvaj svoje mesto, samo eno imaš!
Človek, čuvaj svoje mesto, samo eno imaš!

Osnovni cilj kampanje »Človek, čuvaj svoje mesto, samo eno imaš.« je zmanjšanje vseh oblik vandalizma na najnižjo možno raven, povečanje občutka varnosti ljudi v mestu, ozaveščanje meščank in meščanov o tem, kakšno škodo vsem nam povzroča vandalizem in kako lahko prispevamo k njegovemu zmanjšanju ter nenazadnje zmanjšanje stroškov, som forårsager dem vandalisme. Sredstva, ki jih iz mestnega proračuna namenimo poplačilu škode zaradi vandalizma, bi lahko namenili v koristnejše projekte, namenjene dvigu kakovosti življenja naših meščank in meščanov.

Kampanja »Človek, čuvaj svoje mesto, samo eno imaš.« sodi tudi v okvir aktivnosti Ljubljana, Zelena prestolnica Evrope 2016, saj želimo, da meščani in meščanke živijo v urejenem, čistem in zdravem mestu.

Mere information

Mere information:
www.ljubljana.si 

Za spremljanje akcije na družabnih omrežjih spremljaj in uporabljaj #clovek 

Med dig siden 2004

Fra år 2004 vi forsker i urbane tendenser og informerer vores fællesskab af følgere dagligt om det seneste inden for livsstil, rejser, stil og produkter, der inspirerer med passion. Fra 2023 tilbyder vi indhold på store globale sprog.