fbpx

Tomo Česen: en levende #-legende, der skrev historien om verdensbjergbestigning

Slovensk alpinisme er den eneste sport, hvor slovenere har formet verdenstop i mere end 40 år. Tomo Česen, født i 1959 i Kranj, er en af dem, der satte den slovenske alpinisme på et højt niveau, så højt som ingen havde gjort før på det tidspunkt. I sin relativt korte bjergbestigningskarriere stod han på toppen i kort tid, men længe nok til at hans handlinger blev en del af menneskehedens arv.

Tomo za svoj največji dosežek šteje to, da je na višini 8.300 m, sam, po tem, ko sta s Borutom Bergantom osvojila 8.505 m visok Jalung Kang, po tem, ko je Čita nekaj metrov pod vrhom vzela Himalaja, na minus štirideset stopinj preživel noč v bivaku. Tako blizu smrti se je zavedel, kako pomemben je vsak trenutek v življenju.

V kratkem sporočilnem filmu Tomo deli in opiše svoj pogled na življenje:

Včasih se stvari zdijo nemogoče. Včasih se jih ne da opisati z besedami. Včasih biješ boj, za katerega celo pomisliš, da si ga za vedno izgubil. Včasih se ne moreš nasloniti na nikogar, ostaneš sam. Ampak to te prisili, da iz sebe iztisneš tisto, kar si nikdar nisi mislil, da lahko. In na vrhu? Ne gre za zmagoslavje. Občutek dosežka je minljiv. Gre za življenje, ki ostane. Po vseh naporih in bitkah, slej ko prej prideš do zavedanja, da si lahko enostavno vesel, da sploh si. Biti prisoten tukaj in zdaj. To je legendarno.

Tomo pravi, da samo posamezni trenutki iz različnih doživetij tvorijo nikoli dovolj velike izkušnje. Danes uživa življenje. Najraje ga zanese v njemu tako ljube Dolomite. Njegove iskre hrepenenja še vedno tlijo vsak dan. Znova.

Gre za enega izmed filmov v okviru kampanje #NALEGENDE, ki temelji na osebni izpovedi legend in njihovi navdihujoči življenjski zgodbi, ki jo sicer izpoveduje tudi legendarna znamka Zlatorog. Laško je legendarno pivo in vsak kratki film predstavlja poklon izjemnim osebnostim, ki so zaradi s svojih dosežkov, v očeh ljudi postali legende.

Mere information

Mere information på:
laško.eu

Med dig siden 2004

Fra år 2004 vi forsker i urbane tendenser og informerer vores fællesskab af følgere dagligt om det seneste inden for livsstil, rejser, stil og produkter, der inspirerer med passion. Fra 2023 tilbyder vi indhold på store globale sprog.