fbpx

Bliver folk virkelig mere kreative, når de får en lønforhøjelse?

Znanost je odgovorila, ali ljudje zares postanemo kreativnejši, če dobimo povišico

Kan en arbejdsgiver vække vores hjerner til at være mere kreative med bedre løn?

Zagotovo ste že razmišljali, da bi postali veliko učinkovitejši na delovnem mestu, če bi vam delodajalec dal povišico. Ker vam jo pač ne da, se vaši možgani upirajo in ne proizvajajo ustvarjalnih idej. En lille af penge, malo muzike. Verjamete, da lahko delodajalec plača vaše ideje?

To vprašanje sta si zastavila ekonomista Gary Charness in Daniela Grieco, ki sta se v svoji undersøgelser Kreativnost in spodbude spomnila tekmovanja iz leta 1860, na katerem so inovatorji morali razviti cenejši nadomestek za maslo in je tako nastala margarina. Od tod sta dobila idejo, da bi naredila raziskavo na temo, ali denarna kompenzacija spodbudi notranje motivacije, s čimer ljudje postanejo ustvarjalnejši.

Ali lahko delodajalec plača vaše ideje?
Ali lahko delodajalec plača vaše ideje?

Ekonomista sta oblikovala “zaprte"og"åben” ustvarjalne naloge, ki jih je reševalo 328 udeležencev.

Zaprte naloge so vključevale nekatere omejitve – udeleženci so morali iz določenih ključnih besed ustvariti zgodbe ali priti do točno določenega števila s pomočjo matematičnih formul. Odprte naloge so na drugi strani zahtevale, da udeleženci opisujejo nove inovacije eller prihodnjo futuristično družbo.

Nekaterim udeležencem je bilo rečeno, da bodo njihove ideje na hitro pregledane, nekaterim pa, da jih bodo ocenjevali udeleženci. Vsaka oseba je za udeležbo prejela 5 dolarjev (cca. 4,50 evra), najboljša ideja pa je bila nagrajena z 9 dolarji (cca. 8 euro).

Odprte ideje: denarna spodbuda ne vodi nujno k ustvarjalnejšim idejam.
Odprte ideje: denarna spodbuda ne vodi nujno k ustvarjalnejšim idejam.

Charness in Grieco sta ugotovila, da denarna spodbuda ne vodi nujno k ustvarjalnejšim idejam, ko gre za åben naloge. Ljudje bomo postali kreativnejši, če nam je ponujeno več denarja za opravljanje zaprtih nalog, ki imajo določene omejitve.

Zanimivo je tudi, da sta ekonomista ugotovila, da so udeleženci, ki so vedeli, da jih bodo ocenjevali ostali posamezniki, imeli ustvarjalnejše ideje – to dokazuje, da pri kreativnosti ni pomemben zgolj penge, men også kaj si drugi mislijo o našem delu.

Mere information

Mere information:
academic.oup.com

Med dig siden 2004

Fra år 2004 vi forsker i urbane tendenser og informerer vores fællesskab af følgere dagligt om det seneste inden for livsstil, rejser, stil og produkter, der inspirerer med passion. Fra 2023 tilbyder vi indhold på store globale sprog.