AV1 on innovatiivinen avatarrobotti, jonka avulla kroonisista sairauksista tai mielenterveysongelmista kärsivät lapset voivat pysyä fyysisesti yhteydessä kouluun ja luokkatovereihinsa poissaolostaan huolimatta. Tällä yksinkertaisella mutta tehokkaalla teknologisella työkalulla norjalainen yritys No Isolation muuttaa tapaa, jolla sairaat lapset otetaan mukaan koulutukseen ja yhteiskuntaan.
Ko otrok zaradi kronične bolezni ali psihičnih težav ne more hoditi v šolo, se učinki njegove odsotnosti ne pokažejo le na področju izobrazbe. Odsotnost od šolskega okolja pomeni tudi izolacijo od vrstnikov in izgubo pomembnih socialnih stikov, kar lahko poslabša njihovo počutje. In tu nastopi robot AV1 – preprosta, a izjemno učinkovita tehnološka rešitev norveškega podjetja No Isolation.
Kako AV1 deluje?
AV1 je bel, minimalističen robot, ki bolj spominja na futuristično umetniško instalacijo kot pa na kompleksno tehnologijo. Sestavljen je iz glave in trupa, lahko se obrača za 360 stopinj, ter vsebuje kamero, mikrofon in zvočnik. Učitelji ga preprosto postavijo na mizo v učilnici, medtem ko ga bolni otrok na daljavo upravlja prek aplikacije. S preprostim dotikom zaslona lahko otrok »pogleda« po učilnici in posluša, kaj se dogaja pri pouku.
A tu ni vse – AV1 omogoča tudi interakcijo. Otrok lahko prek zvočnika spregovori s sošolci ali učiteljem, s funkcijo “dvigni roko” pa robotova glava zasveti, kar pomeni, da je učenec pripravljen sodelovati pri pouku. V očeh robota se lahko prikažejo tudi različna čustva – emoji ikone, ki pomagajo otroku izraziti, kako se počuti.
Socialna povezanost na prvem mestu
Po besedah Florence Salisbury, direktorice trženja pri No Isolation, največja vrednost robota AV1 ni samo v tem, da otroku omogoča spremljanje pouka, temveč v ohranjanju socialnih stikov s sošolci. Salisbury navaja primer 15-letnega dijaka iz Warwickshira, Anglija, ki zaradi bolezni ne more obiskovati šole, vendar ga njegovi prijatelji z robotom AV1 vedno vzamejo na kosilo – tako ostane del njihovega vsakdana.
To je še posebej pomembno pri dolgotrajnih odsotnostih, ko bolni otroci morda dolgo ne bi videli svojih prijateljev. Šolski življenjski ritem se nadaljuje, učenec pa ostaja del tega.
Razširjena uporaba
Do danes je v uporabi že več kot 3.000 enot AV1 v 17 državah, večinoma v Veliki Britaniji in Nemčiji. Uporaba robotov ni poceni, a šole imajo možnost najema naprave za približno 150 funtov na mesec ali pa nakupa za skoraj 5.000 ameriških dolarjev, skupaj z letnim vzdrževanjem.
Poleg tega so številne dobrodelne organizacije, kot je britanski Chartwell Cancer Trust, že prepoznale vrednost robota in ponujajo pomoč družinam z bolnimi otroki, da ostanejo vključeni v izobraževanje.
Tehnični izzivi in prihodnost
Seveda pa ni vse popolno. Nekatere šole se soočajo s težavami pri zagotavljanju ustrezne infrastrukture – kot so slabe Wi-Fi povezave ali tehnični izzivi pri integraciji AV1 v obstoječe sisteme. Salisbury omenja tudi potrebo po izobraževanju učiteljev o uporabi avatar tehnologij, da bi zagotovili čim boljšo uporabniško izkušnjo.
A podjetje No Isolation je pripravljeno na te izzive. Nedavno so lansirali platformo AV1 Academy, ki šolam in učiteljem ponuja izobraževalne vsebine in tehnične nasvete za lažjo uporabo robota. Prav tako je AV1 zasnovan z močnimi varnostnimi funkcijami – pretok podatkov je šifriran, snemanje ali deljenje zaslonskih posnetkov ni mogoče, robot pa se poveže le z enim uporabnikom hkrati.
Povezanost, brez pritiska
V primerjavi z nekaterimi drugimi avatar roboti, ki imajo zaslone z otrokovim obrazom ali pa se lahko premikajo po prostoru (kot VGo ali Buddy), se AV1 ne premika. To se morda sliši kot slabost, vendar Salisbury poudarja, da je ravno odsotnost ekrana z otrokovim obrazom lahko prednost. “Brez pritiska, da bi bil nenehno pred kamero, smo opazili, da otroci lažje uporabljajo AV1, še posebej tisti z duševnimi težavami, kot je anksioznost.”
Robot prihodnosti?
Robot AV1 je več kot le tehnološka igračka – je most med domom in šolo za otroke, ki so zaradi bolezni potisnjeni na rob. Ne glede na tehnične izzive in visoke stroške, je njegova vrednost neprecenljiva. Otrokom daje moč, da ostanejo del sveta, ki ga poznajo in ljubijo, tudi ko se zdi, da jim je ta svet nedosegljiv.
Pravzaprav AV1 morda ne predstavlja samo prihodnosti izobraževanja za bolne otroke – predstavlja prihodnost vključujoče tehnologije, ki bo spremenila naš pogled na to, kako ljudje ostajajo povezani z družbo, ne glede na okoliščine.
AV1 je dokaz, da tehnologija ne samo spreminja način poučevanja, temveč tudi način, kako ljudje, še posebej otroci, ostajajo del sveta, ko ga fizično ne morejo doseči.