Ensimmäiset ajoneuvot, joita voitiin kutsua autoiksi, ilmestyivät jo vuonna 1769, mutta koska asiantuntijat eivät pääse tästä yksimielisyyteen, oikea vuosi on 1885, jolloin polttomoottori ilmestyi. Toisin kuin monet keksinnöt, tämän tyyppistä autoa ei allekirjoittanut yksittäinen henkilö, koska monien ihmisten panos johti siihen höyrykäyttöisen vaunun kautta. Ensimmäinen bensiinikäyttöinen auto on Karl Benzin ansiota, joka esitteli mainituna vuonna kolmipyörän, jossa oli pienempi etupyörä, jota ohjattiin vivulla. Katso alta, kuka teki ensimmäisen slovenialaisen auton ja mitkä autot merkitsivät viime vuosisadaa.
Kumpi autoja so zaznamovali prejšnje stoletje? Gotovo jih lahko naštejete kar nekaj, pa vendar morate biti res dober poznavalec teräshevoset, da bi znali našteti predvsem tiste iz prve polovice 20. stoletja. In če ste dober poznavalec smučarskih skokov, vam je predobro poznano ime Stanka Bloudka, s katerim povezujemo predvsem planiško skakalnico, t. i. Bloudkovo velikanko, katere rekord (novi in stari) držita Peter Prevc in Noriaki Kasai. Če to ve praktično vsak Slovenec, pa ne ve vsak, da Bloudek ni samo sinonim za skoke, saj ni izdeloval le skakalnic. Podpisal se je namreč tudi pod prvi slovenski avtomobil.
Leta 1933 je postal solastnik in konstruktor družbe Automontaža, ki je veljala za najstarejše avtomobilsko podjetje v Sloveniji. Ko je v lastništvo vstopil Bloudek, je podjetje predelovalo avtobuse in izdelovalo karoserijo za tovornjake. V Automontaži je Bloudek nato zasnoval in tudi izdelal prvi slovenski avtomobil, ki je nosil ime Triglav. Avtomobil z dvotaktnim DKW-jevim motorjem je stal tedanjih 40 tisoč dinarjev, a je žal ostal v fazi prototipa, ki se je javnosti predstavil leta 1934.
LUE LISÄÄ: Nissan Rogue Warrior: lumelle syntynyt maastoauto
Katera vozila pa so zaznamovala svetovno zgodovino avtomobilizma? Avtomobile, ki so pustili največji pečat v prejšnjem stoletju, si lahko ogledate v nadaljevanju.
Avtomobili, ki so zaznamovali prejšnje stoletje: