fbpx

On aika hankkia sähköauto jokaiseen taskuun ja jokaiseen perheen budjettiin

Sähköautot ovat todellisuutta, eivätkä ehkä niin saavuttamattomissa kuin luulet. Ei ehkä aivan upouusi, mutta käytettyjen autojen markkinoilta saa mahtavan sähkönuoren uuden Volkswagen Polon hinnalla. Joten miksi mielestämme nyt on aika ostaa ensimmäinen sähköautosi? Paljastamme sen sinulle tässä postauksessa.

Električna vozila so prihodnost, pa naj si mnogi še tako zelo zatiskajo oči. Novi sähköautot ponujajo boljše pospeške, večji navor in primerljive dosege ter s tem podobno avtonomijo kot klasični avtomobili. Parkirate jih lahko velikokrat brezplačno in hkrati brezplačno polnete njihovo baterijo. Polnjenje še vedno predstavlja izziv, a smo v Slovenia vseeno nad evropskim povprečjem. Električne polnilnice rastejo kot gobe po dežju. Celo največji avtomobilistični navdušenci in zbiralci kot je Jay Leno (Jay Leno’s Garage) so izjavili, da je ima uporaba sähköauto več prednosti pred klasičnimi avtomobili in, da je ravno takšna tehnologija tista, ki ima potencial spremeniti svet. Klasične avtomobile pa je primerjal s parnimi lokomotivami in ročnim menjalnikov v avtomobilu. Teh stvari generacija rojena danes v prihodnosti ne bo poznala. Tako kot ne pozna gramofonskih plošč in kaset. Zato se zdi, da je nastopil čas, ko lahko v vašo družino sprejmete prvi električni avto. Zaenkrat vsekakor le kot drugi avtomobil v družini, saj z njim ne boste premagovali več kot 200 km v enem kosu. Mogoče celo rabljen. In tako začnite biti v koraku s časom. Ne le modni, temveč tudi zeleni.

Odlična rabljena električna vozila za ceno povprečnega družinskega avtomobila

Sähköajoneuvot za voljo električnega motorja, ki jih poganja, ne potrebujejo vzdrževanja oziroma je le-to minimalno. Vsekakor je ključen strošek lahko baterija vozila, a večinoma obstajajo osem letne garancije na baterije. Kar pomeni, da če kupite nekaj let staro rabljeno vozilo, bo baterija imela še precej tovarniške garancije. Po drugi strani pa so baterije tisto, kar se, na podlagi preteklih izkušenj, najmanj kvari pri električnih vozilih. Zato je skrbi pri nakupu rabljenega vozila nekoliko manj. Računajte, da bodo proizvajalci zelo verjetno poskrbeli za okvare, saj večinoma njih živi od servisov.

Esimerkki

Pri BMW i3 dobite 8 letno garancijo na delovanje baterije, oziroma do 100.000 prevoženih milj. (kar nastopi prej) – podatek za ZDA.

V našem primeru nakupa rabljenega električnega avtomobila se bomo osredotočili na avtomobile, ki imajo relativno malo število prevoženih kilometrovdo 50.000 km, so od prvega lastnika, redno vzdrževani ja sisään täydellisessä kunnossa. Ker je tovrstnih avtomobilov v Sloveniji premalo, smo uporabili spletni oglasnik Mobile.de in seveda smo se omejili na rabljene avtomobile stare največ 3 leta do vrednosti 25 000 euroa.

To je znesek, ki je še ekonomsko upravičen pri nakupu prvega sähköauto. Razlogov pa je precej. Kupujemo avtomobil, ki je primerljiv razredu – s tem mislimo velikosti avtomobila – ki bi ga kupili, če kupujemo običajen avtomobil z motorjem na notranje izgorevanje. Poleg tega bo v prihodnjih letih, zaradi povpraševanja po električnih vozilih, cena novim električnim avtomobilom padala. Nekateri napovedujejo, da bi se do leta 2022 cene električnih in običajnih avtomobilov znale celo izenačiti, kar bi pomenilo, da boste za primerljiv denar dobiš vozilo s podobnimi karakteristikami. Eno takih vozil, ki bo precej streslo trg je vsekakor Volkswagen ID, ki bo eno prvih množičnih vozila na električni pogon največjega proizvajalca vozil na svetu. Pri slednjem pričakujemo ceno okoli 30 000 euroa za vstopni model. Predstavili ga bodo syyskuuta Frankfurtin autonäyttelyssä.


Zato v tem trenutku nakup novega dražjega ali rabljenega sähköauto predstavlja določeno tveganje za ohranjanje vrednosti. Hkrati pa so cene, zaradi raznih subvencij za nakup novih vozil, v zadnjem letu v tujini precej padle in tako imajo določeni modeli vozil po le nekaj letih le še ⅓ nabavne vrednosti. Pogledali bomo prav takšne!

Za vas smo prebrskali splet rabljenih vozil in izpostavili tri rabljena vozila, ki jih priporočamo za vaše prvo električno vozilo.

BMW i3 – večni mladenič


BMW i3 je vsekakor eden tistih avtomobilov, za katerim se še danes obračajo glave. Ima vse tipične lastnosti BMW-jev. Je inovativen, hiter, z zanimivimi pospeški, grajen iz lahkih materialov ter z notranjostjo, kjer prevladuje les, naravni materiali in popolnoma drugačen pristop kot pri konkurenci. Njegov izgled je še vedno zelo svež. Kljub temu, da je bil lansko leto nekoliko prenovljen, pa bo to opazilo le izjemno veščo oko. Predlagamo, da izberete vozilo z večjo baterijo in oznako 94AH, ki zmore do 200 kilometrov dosega pri običajni vožnji, kar je zadosti za dnevne poti velike večine uporabnikov. Z njim se boste brez pomislekov peljali tudi na kakšen izlet. Obstaja še verzija 60AH, katere doseg pa je le okoli 100 km, kar je resnično malo in je zato ne priporočamo.

Cene za okoli dve leti staro vozilo BMW i3, z zgoraj navedenimi karakteristikami, se začnejo pri 21.000 evrih.

Smart Forfour Electric Drive


Fiksu je bil vedno posebnež, a je 4 vratna električna izvedenka mogoče ravno pravšnji avtomobil za vstop v svet električnih vozil. Zaradi prikupnega urbanega videza ne izgleda prav nič dolgočasno. Zanimiva oblika in izjemna mestna dinamičnost pa sta pravšnji za vse opravke v mestu. Ker je poseben v večini karakteristik, se je uvrstil na naš seznam zanimivih električnih vozil za vstop v e-mobilnost. Tu mu v prid govori tudi cena. Malo manj pa doseg, ki je okoli realnih 120 kilometrov. A je razveseljivo, da lahko baterijo s hitrim polnjenjem napolnite do 80% v dobre pol ure. Za takšnega, z malo kilometri, boste odšteli le okoli 14.000 evrov.

Nissan Leaf


Svetovni električni prvak Nissan Leaf je lansko leto na cesto pripeljal precej prenovljen. Vseeno pa je tudi prejšnja, nadvse uspešna generacija, zelo zanimivo vozilo za vstop v svet električnih vozil. Doseg okoli 200 kilometrov za model 30 kWh (odvisen od temperatur in načina vožnje) je zadosti, da z njim ne bo težav tudi pri različnih pobegih iz mest. Ker gre za vozilo razreda Golf, bo z njim vsekakor mogoče razvažati otroke in vanj zložiti prtljago za kakšen izlet ali celo morsko avanturo. Nissan Leaf smo v izbor umestili zaradi dejstva, da so cene za vozila z okoli 15.000 kilometri, letnika 2017 le okoli 18.000 evrov. Kar pa je seveda znesek, kjer vsi pomisleki izginejo.

Zaenkrat smo izbrali le zgoraj navedene. A bi se na našem seznamu lahko znašlo mnogo več kandidatov. Odločitev je vaša – ali ste pripravljeni že danes skočiti v prihodnost. Izbira vozil pod magično mejo 25 000 euroa je namreč izjemno bogata.

Kanssasi vuodesta 2004

Vuodesta alkaen 2004 tutkimme kaupunkitrendejä ja tiedotamme seuraajayhteisöllemme päivittäin viimeisimmistä elämäntavoista, matkustamisesta, tyylistä ja tuotteista, jotka inspiroivat intohimoa. Vuodesta 2023 alkaen tarjoamme sisältöä suurimmilla maailmanlaajuisilla kielillä.