BMW M3 ja M4 ovat ikoneja ja luultavasti kaksi tärkeintä suorituskykyistä autoa saksalaisen autonvalmistajan portfoliossa. Uusin sukupolvi tuo yllätyksiä ja paljon rohkeampaa kuin mitä olemme tottuneet tältä merkiltä viime kaudella. Katsotaan mitä kuudes sukupolvi tuo tullessaan.
BMW M3 in M4 sta v portfelju bavarske znamke po vsej verjetnosti najpomembnejša modela, saj nosita v sebi karakteristike in DNK znamke, ki se “subtilno” prenašajo na druge modele. V šesti generaciji so inženirji in oblikovalci sneli rokavice in se spustili iz “navidezne” vrvi ter zelo pogumno zarezali v pločevino.
Rezultat je “avantgardno” nostalgičen in agresiven dizajn sprednjega dela, za katerim se skriva bavarska šestvaljna poezija, ki “na cesto” požene 503 konje (375 kilovatov). Dovolj, da M3 poleti od 0 do 100 km/h pod štirimi sekundami. To sicer v času “električnih avtomobilov” ni nič posebnega, a vseeno odlično, če ste ljubitelji zvočne “kulise”, ki jo ob tem proizvaja šestvaljnik. Velike prednje ledvice se pridružujejo agresivnemu paru LED-žarometov, kjer je kakopak opcija BMW Laserlight.
Zanimivo je, da sta tako M3 Kuten M4 standardno opremljena s streho iz ogljikovih vlaken. Zmogljivejši model Competition pa serijsko dobi 19-palčna platišča spredaj in 20-palčna zadaj. Za oba modela je za doplačilo na voljo tudi paket M Carbon, ki zunanjosti doda več peresno lahkih elementov. Obstaja pa tudi možnost Shadowline, ki zunanja ogledala, zadnji spojler in izpušne cevi zatemni.
Nove barvne možnosti vključujejo zeleno kovinsko barvo “Isle of Man” na M3 in “Sao Paolo Yellow” na M4. Kupci lahko izbirajo tudi med drugimi odtenki, kot so Alpine White, Black Sapphire, Brooklyn Grey, Oxide Grey, Portimao Blue, Toronto Red, Tanzanite Blue II, Individual Dravit Grey, Individual Frozen Brilliant White in Individual Frozen Portimao Blue.
Glede na velikost sta nova M3 in M4 nekoliko večja od svojih predhodnikov, a le za malenkost.
Novi BMW M3 in M4 uporabljata isti 3,0-litrski šestvaljni motor z dvema turbinama. Ta enota zmore ustvariti 473 konjskih moči (353 kilovatov) in 550 njutonmetrov v standardnih modelih M, kar omogoča 4,1 sekunde pospeševanja od 0-100 km/h, medtem ko model Competition s 503 konji in 650 Nm do stotice pospeši v 3,8 sekuntia. Najvišja hitrost je 250 km/h pri običajnem modelu ter 290 km/h pri modelu Competition.
Tako M3 kot M4 sta standardno opremljena s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, medtem ko Competition ponuja le osemstopenjski samodejni menjalnik. BMW pravi, da bo različica xDrive modelov Competition v ZDA na voljo pozneje prihodnje leto. Sistem s pogonom na vsa kolesa zadaj je podoben sistemu M5, z aktivnim M diferencialom na zadnji osi in možnostjo izbire med načinoma 4WD ja 4WD Sport, pri čemer slednji način pošlje več moči zadaj. Če se resnično želite sprostiti, je mogoč izklop dinamičnega nadzora stabilnosti (DSC) in s tem veselje in igranje z volanom ter pogon izključno na zadnji par.
In cena? Neuradno se pričakuje, da se bo bavarska nevihta na slovenskih cestah pričela za okoli 70.000 evrov. A kot je običajno pri nemških znamkah, je to vrednost za vstopni model, kar pomeni, da se lahko zelo hitro tudi podvoji.