fbpx

Viisi tekniikkaa, jotka muuttavat tapaamme ajaa

Monet merkit kehittävät järjestelmiä, jotka muuttavat merkittävästi ajotapaasi ja lisäävät liikenneturvallisuutta.

Številne avtomobilske znamke vedno več pozornosti namenjajo razvoju napredne tehnike, ki bo vozniku olajšala vožnjo ali pripomogla k dvigu varnosti udeležencev v prometu. Izpostavili smo pet naprednih asistenčnih sistemov, ki bi lahko voznikom lajšati vožnjo že zelo kmalu.

1. Sistem za spremljanje delovanja semaforjev

Sistem za prepoznavanje semaforjev. (Audi)
Sistem za prepoznavanje semaforjev. (Audi)
Številne znamke kot so Audi, BMW ja Honda pripravljajo sistem, ki bo prek povezave z internetom lahko komuniciral z lokalno infrastrukturo semaforiziranih križišč in vozniku ob bližanju k določenemu križišču svetoval hitrost, s katero naj vozi, da bo še ulovil zeleni val, če pa je ta višja od zakonsko določene pa mu bo svetoval naj preneha s pospeševanjem vozila. Ob rdeči luči pa bo sistem vozniku sporočal kako dolgo še bo trajala rdeča luč in po potrebi s pomočjo sistema start&stop tudi ugasnil motor vozila.

2. Vzvratna kamera namesto ogledala

Kamera nameščena pod strešni spojler, bo dogajanje za vozilom projecirala na LCD zaslon umeščen v ohišje sredinskega ogledala in s tem občutno izboljšala preglednost nazaj ob polnem avtomobilu ali slabih vremenskih razmerah.
Kamera nameščena pod strešni spojler, bo dogajanje za vozilom projecirala na LCD zaslon umeščen v ohišje sredinskega ogledala in s tem občutno izboljšala preglednost nazaj ob polnem avtomobilu ali slabih vremenskih razmerah.
Nissan pripravlja sistem, ki naj bi s pomočjo klasične HD kamere vgrajene v strešni spojler vozila nadomestil klasično ogledalo. Kamera bi namreč pridobljene podatke o dogajanju za vozilom projecirala na poseben HD LCD zaslon umeščen v ohišje sredinskega ogledala in bi v „realnem“ času prikazoval situacijo za vozilom. S tem bi občutno izboljšali preglednost nazaj, ki je pri klasičnih gledalih veliko motena zaradi potnikov, prtljage ali slabih vremenskih razmer. Sistem že preizkušajo v praksi, serijska izdelava pa je možna že v nekaj letih.

3. Prepoznavanje voznikove jeze

Sistem za prepoznavanje jeze voznika.
Sistem za prepoznavanje jeze voznika.
Znanstveniki proučujejo možnost, kako bi s pomočjo kamere v vozilih sistemi prepoznali emocionalno stanje voznika. Raziskovalci v švicarskem razvojnem centru so v sodelovanju s koncernom PSA Peugeot Citroën razvili detektor, ki v vozilu na podlagi obrazne mimike prepoznava voznikova čustva. Sistem obrazno mimiko prepoznava s pomočjo infrardeče kamere, nameščene za volanski obroč. Sistem še ni tako blizu serijske proizvodnje.

4. Komunikacija car2car

Zanimiv koncept, ki bo vsekakor potreben za avtonomno vožnjo.
Zanimiv koncept, ki bo vsekakor potreben za avtonomno vožnjo.
Volvo je eden pionirjev in še vedno vodilnih proizvajalcev in ravojnikov naprednih sistemov za ljšanje vožnje. V tem trenutku veliko pozornost namenjajo razvoju sistema komunikacije med avtomobili, kjer bi lahko vozniki pridobivali podatke o razmerah na cesti, predvsem stiku s podlago glede na stanje cest. Potem pa bodo s pomočjo tehnologije v oblaku vozila delila te informacije z vozili v bližini. Sistem je že relativno blizu serijske izdelave, je pa pogojen z dovolj velikim številom uporabnikov.

5. Predvidevanje ceste vnaprej

Podoben sistem kot ga je napovedal Audi, je BMW (tudi v prototipni različici) predstavil že pred leti. Oba pa naj bi bila relativno blizu vgradnji te tehnologije v serijske avtomobile.
Podoben sistem kot ga je napovedal Audi, je BMW (tudi v prototipni različici) predstavil že pred leti. Oba pa naj bi bila relativno blizu vgradnji te tehnologije v serijske avtomobile.
Številni, večinoma nemški premium proizvajalci razvijajo sistem, ki bo s pomočjo kamere in IR ter radarske tehnologije omogočal predvidevanje ceste po kateri bo vozilo zapeljalo v bližnji prihodnosti in s tem upravljal delovanje voznih sistemov in parametrov, tako, da bo vožnja čim bolj gladka, poraba pa najnižja. BMW je tako že napovedal sistem predictive power management, s pomočjo GPS signala in navigacijske naprave omogoča pogled ceste vnaprej in ki narekuje najbolj optimalno delovanje menjalnika in motorja.

Kanssasi vuodesta 2004

Vuodesta alkaen 2004 tutkimme kaupunkitrendejä ja tiedotamme seuraajayhteisöllemme päivittäin viimeisimmistä elämäntavoista, matkustamisesta, tyylistä ja tuotteista, jotka inspiroivat intohimoa. Vuodesta 2023 alkaen tarjoamme sisältöä suurimmilla maailmanlaajuisilla kielillä.