CrossTourer on helpoimmin toscanalaisen hienostuneen herrasmiehen ansioksi. Henkilölle, joka tarvitsee monipuolisen ajoneuvon kaikkiin tilanteisiin. Ajoneuvo, joka osaa näyttää omaisuutensa, mutta samalla piilottaa ne onnistuneesti. C5 CrossTourer on äärimmäisen mielenkiintoinen tuote, joka on kypsyydessään kirjoittamassa viimeistä lukua Citroën C5:n nykyisestä sukupolvesta.
Citroën C5 je praktično modelsko ne-spremenjen na trgu že dobrih 6 let. Razvojniki so mu tokrat namenili še poslednjo modelno različico te generacije, navdahnjeno s terenskim priokusom ter jo poimenovali crosstourer. S tem pa C5 dvignili visoko nad povprečje – tudi z dinamičnim podvozjem in njegovimi “višinskimi” centimetri. Kljub temu, da nažalost nima terenskega 4×4 asema, pa navdušuje z mnogo aduti.
Zanimiv francoski oblikovni jezik
Oblikovno še vedno zanimiv avtomobil, ki je bolj kot avanturističnim gospodom, všeč tistim z nekoliko bolj umirjenim stilom življenja. Vendar v različici crosstourer postane vozilo, ki je všeč mnogo širši demografiji. Tudi tisti nuorempi ja dinamičnejši. Izbira karoserijskih dodatkov, kot so plastične obrobe blatnikov, poudarjene zaščite odbijačev v barvi ščetkanega aluminija, v krom odeta ogledala ter zanimiva 18” lita platišča, ga loči od ostalih bratov. Kombinacija te opreme avtomobilu dejansko vdahne veliko svežine ja alkaen kasvot ja lonkat izbriše nekaj let. Crosstourer s svojim francoskim šarmom obrača glave mimoidočih, kar nas je kar nekoliko presenetilo.
Vse skupaj pa govori v prid samemu konceptu in pristopu francoskih suunnittelijat, ki so pred leti znali ustvariti avtomobil, ki kljubuje času in še vedno ostaja oblikovno svež. Usklajenost linij in detajlov deluje tyylikkäästi, na trenutke celo arvostettu in prav na koncu pusti občutek diskretne urheiluhenkisyys.
Prilagodljivi centimetri
Citroën C5 crosstourer pa ne razvaja le z vizualnimi dodatki, temveč tako kot veleva citroenova tradicija premore hidravlično vzmetenje, tokrat poimenovano hydractive III+. To avtomobilu omogoča štiri višinske nastavitve, oziroma nastavitve oddaljenosti od tal. Hydractive III+ sallii crosstourerja (le ta je v osnovi višji za 15 mm od klasične različice) dvignete za 6 centimetrov do hitrosti 10 km/h, do hitrosti 40 kilometrov na uro pa za dobre 4 centimetre. Pri tem pa crosstourer ostane nekoliko povišan še do hitrosti 70 kilometrov na uro. V praksi to pomeni, da v kolikor vidite večji cestni robnik – avtomobil enostavno povišate in crosstourer-ja pogumno zapeljete čez robnik. Funkcija je uporabna tudi pri nekoliko slabšem makadamskem vozišču, kun crosstourer pokaže navdušenje ob požiranju cestnih udrtin in navduši z udobjem.
Podvozje omogoča tudi nastavitev “Urheilu”, ki ustvari bolj dinamične vozne občutke. Zdi se, da je le ta tista, ki smo jo imeli vklopljeno večino časa, saj avtomobilu da pravšnjo mero dinamike. Citroën C5 crosstourer se najbolje počuti na avtocestah, kjer njegovo udobje in občutke pri vožnji lahko primerjamo le z mercedesovim razredom S. Se on täällä C5 z naskokom najboljši v primerjavi z razredno konkurenco. Pri večjih hitrostih podvozje avtomatično uravnava višino oddaljenosti od vozišča in avtomobil z namenom izboljšanja aerodinimičnih lastnosti spusti bližje cestišču.
Omenit je potrebno še vgrajeno funkcijo “Snow Drive”, ki pripomore boljšim zmogljivostim in oprijemu na terenu s slabšim lastnosti oprijema. S tem pa je povečana tudi vlečna moč vozila.
Primerna motorizacija
Pod pokrovom testnega vozila je dihal motor etiketillä HDi 160, ki je zanimiva izbira in bo zadovoljila širok krog voznikov. Motor premore 120kW , vastaavasti 163 konjskih moči. Tako skoraj 1600 kilogramov težko vozilo požene do 100 km/h v dobrih 9.3 sekundah, kar je zadovoljivo glede na naravo vozila, vsekakor pa motor ni namenjen vožnji s prevelikimi športnimi ambicijami. Na avtocesti, kjer je doma in kjer je to dovoljeno, boste z njim dosegli tudi do tovarniško “navedenih” 210 km/h. Motor navduši z umirjeno porabo. Na daljšem testnem krogu, ki je vseboval veliko avtocest, obmestne vožnje ter stresnih mestnih središč je corsstourer dosegel porabo 7.1 litra plinskega olja na 100 kilometrov. Ne dvomimo, da bi lahko bila poraba manjša ob nekoliko bolj umirjenem načinu vožnje.
Gospod tudi od znotraj
Kljub temu, da C5 ni več med najmlajšimi, se mu to pretirano ne pozna v notranjosti. Res je, da amaturno ploščo krasi preveliko število gumbov, uporabniški vmesnik navigacijskega sistema eMyWay je nekoliko preveč zapleten v primerjavi s tovrstnimi sodobnimi sistemi ter sam ekran za prikaz informacij nekoliko majhen. A se vsega uporabnik hitro privadi in ni pretirano moteče. Testna različica vozila je bila opremljena tudi z masažnimi sedeži, ki sicer kot celota puščajo nekoliko mešane občutke, saj smo na njih kljub izdatnim nastavitvam težje našli pravilno in hkrati udobno pozicijo.
V avtomobilu smo pogrešali USB vtičnico, ki jo kljub izdatnemu iskanju nismo našli, kar nas je kar malo presenetilo.
Pestra konkurenca
Citroën on mallin mukana C5 vsekakor v svojem segmentu uspešnica, saj je bilo prodanih že 530.000 primerkov. CrossTourer sicer vstopa v svoj specifičen in pester razred, kjer trenutno kraljujejo volkswagen passat alltrack, škoda octavia scout, opel insignia sports tourer, volvo XC70 ter nekateri drugi. Le ti pa vsi po vrsti ponujajo opcijo neliveto. Kljub temu moramo crosstourer-ju priznati svojevrstne čare. Takšne, ki bodo očarali tiste gospode, ki želijo stopiti iz povprečja in vedno izberejo drugače od večine. Za takšne je ta avtomobil popolna kombinacija kompromisov s katerimi se srečujemo ob nakupu vsakega avtomobila. In crosstourer se jim bo za njihovo odločitev oddolžil s svojim prav posebnim francoskim šarmom.