fbpx

Tiede osoittaa, että ihmiset alkavat kiinnittää vähemmän huomiota puhelimiinsa, kun uusi malli tulee markkinoille

Älypuhelimet

Tudi ti varuješ svoj novi pametni telefonom kot punčico svojega očesa, potem pa pride nov model in ti kar naenkrat začne padati iz rok in ti postane zanj vseeno. Ne, to ni nesreča in to ni naključje. Znanost ugotavlja, da to storimo nalašč, ker si želimo novega.

Tutkimus, ki so jo opravili pri Colombia Business School, je ugotovila, da ljudje začnejo manj paziti na svoj pametni telefon, ko se na trgu pojavi nov model, saj tako lažje upravičijo nakup novega, če je ta fizično poškodovan, kot pa, če je zgolj ‘prejšnji’ model. Znanstveniki temu fenomenu pravijo upgrade effect (učinek nadgradnje).

LUE LISÄÄ: Oikeat puput älypuhelimen suojakuoreksi


Tega se dobro zavedajo tudi znamke, sicer izdelkov verjetno ne bi lansirali kot po tekočem traku. Študija se je opirala na podatke IMEI Detective o izgubljenih 3000 iPhonih, ki kažejo na porast izgubljenih iPhonov v času, ko se bliža predstavitev oz. izid novega modela (glej spodnji graf). Drugi del študije je temeljil na anketi 602 mobilnih uporabnikov, ki je pokazala, da se ljudje začnejo do naprave vesti manj skrbno, bolj ko se bliža novi model.

Malo pred prihodom novega iPhona naraste število izgubljenih iPhonom.
Malo pred prihodom novega iPhona naraste število izgubljenih iPhonov.

Raziskava, naslovljena Be Careless with That!” Availability of Product Upgrades Increases Cavalier Behavior toward Possessions, poleg tega ugotavlja, da fenomen ”upgrade effect” ni omejen zgolj na pametne telefone. Podobne vzorce vedenja opažajo tudi pri ravnanju s skodelicami, kozarci in celo šamponi (!?).

Ko si želimo nov telefon, s svojim začnemo delati kot svinja z mehom.
Ko si želimo nov telefon, s svojim začnemo delati kot svinja z mehom.

Lisää tietoa

Več o študiji:
journals.ama.org

Kanssasi vuodesta 2004

Vuodesta alkaen 2004 tutkimme kaupunkitrendejä ja tiedotamme seuraajayhteisöllemme päivittäin viimeisimmistä elämäntavoista, matkustamisesta, tyylistä ja tuotteista, jotka inspiroivat intohimoa. Vuodesta 2023 alkaen tarjoamme sisältöä suurimmilla maailmanlaajuisilla kielillä.