fbpx

Ravintolatemppuja, joihin ihastut uudestaan ja uudestaan ja kulutat enemmän

Jokaisen miellyttävän suosikkikahvilassa tai ravintolassasi käynnin takana on ravintoloitsijoiden vähemmän miellyttäviä temppuja, joilla he haluavat saada sinut käyttämään enemmän rahaa. Kun seuraavan kerran menet ulos juomaan tai lounaalle, muista nämä temput, joilla ravintolat yrittävät "huijata" sinua.

Za mnoge ljudje je obisk restavracije ali kavarne prijeten način za preživljanje časa. Ko smo sproščeni in se imamo lepo, niti ne razmišljamo o dejstvu, da bi gostinci lahko uporabljali trike, zaradi katerih bi potrošniki zapravili več denarja. A jih!

Na spodnjem seznamu trikov boste zagotovo našli nekaj takih, s katerimi ste se tudi vi že tavata. Naslednjič, ko obiščete najljubšo restavracijo, bodite nanje pozorni.

Tuoreet mehut

Svež sok
Svež sok

Gostinci prihranijo pri sadju – če naročite sveže iztisnjen pomarančnisok, ta verjetno ne bo 100-odstotno naraven, saj mnogi gostinci vanj domnevno dolijejo ‘pomarančni sok’ iz embalaže.

Razporeditev miz

Gostinci želijo imeti čim več zakritih mest v prostoru, saj ljudje tako naročijo več hrane. V eni raziskavi so ugotovili, da tisti ljudje, ki niso izpostavljeni očem drugim, raje naročijo velike pregrešne porcije. Stranke, ki sedijo v kotu, naj bi naročile več sladic, saj jih nihče ne vidi in jih ne bo zaradi tega sodil.

Ljudje, ki so jim sedeži mukava, naj bi preživeli več časa v restavraciji. Številne kavarne tako namerno razporedijo manjše mizice po prostoru, da bi tisti, ki so prišli sami, naročili več.

Meni

Meni
Meni

V raziskavah, ki so jih opravili na Univerzi v Bournemouthu, so ugotovili, da imajo restavracije in kavarne dodaten mesečni dobiček zaradi posebno organiziranega menija – stranke raje izberejo jedi, ki so na sredini strani menija, zato gostinci ravno tam prikažejo drage in donosne jedi. Da bi prodali vse sladice, pa namerno postavijo iste cene, ne glede na količino in sestavine.

Nenavadna imena jedi

Tudi imena jedi imajo tärkeä rooli, saj gostinci dolgo razmišljajo o imenih in opisih jedi v meniju. Običajna jed bo postala bolj zanimiva, če bo dobila posebno nimi. Čokoladna torta je nepomembna, medtem ko je ‘torta z belgijsko čokolado‘ privlačnejša.

Fotografija jedi

Fotografije jedi
Fotografije jedi

Fotografije in ilustracije jedi prispevajo k temu, da obiskovalec porabi več. Učinek je boljši takrat, ko je fotografirana zgolj ena jed. Gostinci tako skrbno izberejo fotografijo, ki jo želijo vključiti v meni.

Zmanjšana količina za isto ceno

Verjetno ste opazili, da so restavracije začele zmanjševati količino jedi, cene pa se niso spremenile. Tisti, ki delajo v gostinskem sektorju, pravijo, da je ideja o zmanjšanju količine prišla iz maloprodaje: in sicer si pogosto lahko ogledate pakete z 900 g namesto 1 kg ali 900 ml namesto 1 litra.

Brezplačni prigrizki

Brezplačni prigrizki
Brezplačni prigrizki

V številni restavracijah natakarji prinesejo brezplačne prigrizke pred oddajo naročila. Mogoče si mislite, da je to prijazna gesta, a se za tem dejansko skriva trik. Krekerji, grisini in podobni prigrizki vas naredijo žejne, zato naročite več pijače.

Osvetlitev

Osvetlitev lahko vpliva na nopeus, s katero ljudje jedo. Drage restavracije imajo po navadi nežne osvetlitve v svojih prostorih zato, da se obiskovalci sprostijo. Verjetno bodo tako v restavraciji preživeli več časa v mirnem okolju in porabili več denarja.

Posebno izbrana glasba

foto: shutterstock
Posebno izbrana glasba

Poslušanje glasbe lahko povzroči tako fizične kot čustvene odzive, ki so bolj intenzivni ob določeni melodiji. Prestižne restavracije izberejo klasično glasbo, ki obiskovalce spodbuja, da porabijo več, ker jim ta daje občutek, da so bogati. Ljudje, ki so v kavarni poslušali pop glasno, so naročili 10 odstotkov manj hrane.

Natakarji

Vsak natakar bi moral biti tudi dober prodajalec. Šale, pohvale in priporočila za najboljše jedi iz menija so v številni restavracijah zrežirane, da bi obiskovalci tam preživeli več časa in pustili napitnine.

Kanssasi vuodesta 2004

Vuodesta alkaen 2004 tutkimme kaupunkitrendejä ja tiedotamme seuraajayhteisöllemme päivittäin viimeisimmistä elämäntavoista, matkustamisesta, tyylistä ja tuotteista, jotka inspiroivat intohimoa. Vuodesta 2023 alkaen tarjoamme sisältöä suurimmilla maailmanlaajuisilla kielillä.