Bonne chance à l'Euro NCAP ! Vous vous demandez peut-être pourquoi il y a tant d’enthousiasme à l’idée que l’organisme de contrôle de sécurité automobile Euro NCAP fête ses 20 ans. C'est dans une large mesure responsable du fait que nos voitures sont si sûres aujourd'hui, car cela pousse les marques automobiles à essayer d'en faire encore plus dans le domaine de la sécurité. Euro NCAP est une sorte de notre ange gardien sur les routes et, comme il se vante, il a sauvé plus de 78 000 vies depuis 1997. Êtes-vous intéressé par la sécurité automobile il y a 20 ans et aujourd’hui ? Alors n'oubliez pas de regarder la vidéo comparant la sécurité en cas de collision d'une voiture la plus récente et d'une voiture de la fin des années 1990.
Euro NCAP est en fête 20 ans. Organizacija je od leta 1997, ko je izvedla prve varnostne trke, v imenu varnosti razbila že 1800 vozil in rešila skoraj 80 tisoč življenj. Na začetku so s svojimi varnostnimi merili naleteli na mnoge kritike (med drugim, da je nemogoče doseči vse zvezdice), toda vztrajali so pri njih in sčasoma je Euro NCAP postal referenčno ime, ki ga avtomobilske znamke uporabljajo tudi kot prodajni adut.
Njihove ocene so za kupce voznikov to, kar so za gurmane Étoiles Michelin. Posledično je Euro NCAP močno vplival na razvoj avtomobilov, saj lahko kupci objektivno primerjajo varnostno kakovost novincev na trgu. Testiranja so v dveh desetletjih pogoltnila 160 tisoč evrov, zato pa so varnostni testi močno izboljšali tako pasivno kot aktivno varnost jeklenih konjičkov in spremenili tok zgodovine, saj pred tem varnostna kakovost ni bila javna, proizvajalci pa so morali zadostiti le osnovnim zakonskim merilom.
Zdaj avtomobile izdelujejo tudi z mislijo na njihove teste in prav tej bruseljski organizaciji se imamo v veliki meri zahvaliti za serijske zračne blazine, ABS, sistem za preverjanje tlaka v gumah etc.
EN SAVOIR PLUS: Euro NCAP 2017 – Volvo impressionné par le crash test
Ob okroglem jubileju je inštitut Euro NCAP objavil primerjavo trka modela Rover 100 iz leta 1997 in najnovejše Honde Jazz. La différence est flagrante in zelo nazorna, usoda potnikov pa je danes v primeru trka precej manj kruta. Volvo S40 (1997) je bil prvi avto v zgodovini, ki je dobil vse varnostne zvezdice. Danes se devet od desetih prodanih avtomobilov v Evropi ponaša z oceno organizacije Euro NCAP.
Prve teste so opravil na vozilih Ford Fiesta in Volkswagen Polo, ki sta dobila tri od tedaj štirih zvezdic (danes jih je pet). Ko so tedaj ocenjevali zaščito pešcev, noben avto ni dobilo več kot dveh zvezdic. Prihodnje leto bo Euro NCAP, ki ”praži” tudi na asistenčne sisteme, začel podajal tudi ocene za zaščito kolesarjev. Pod drobnogled bodo namreč vzeli še sistem za prepoznavanje kolesarjev in izogibanje nesrečam z njimi.
Galerija – Euro NCAP praznuje 20 let:
Plus d'information:
euroncap.com