Ces dernières années, les petits SUV sont littéralement allés « chercher du miel », mais malgré cela, l'âme de Kia est toujours considérée comme un véritable exotique. Avec la rénovation cosmétique, ils souhaitent rapprocher l'un des premiers crossovers du segment d'un public cible plus large, à bien des égards, et créer de nouvelles tendances. Cette dernière se fait au détriment de la propulsion électrique, que Kia et Soul sont les premières à proposer.
Kozmetična prenova je tako soulu prinesla še veliko bolj samosvojo in tudi prepoznavno obliko, ki naj bi bila poleg dejstva, da je občutno bolj moderna od predhodnikove, tudi veliko bolj po godu evropskim kupcem. Prepoznamo ga po novem prednjem in zadnjem delu, in sicer pri prvem poglede vabijo nova motorna maska, meglenke, odbijač in posledično tudi luči, na boku je sprememb manj, saj so malenkost drugačni le blatniki, v katere je vpeta nova linija litih platišč. Na zadku pa ponovno najdemo več razlik in sicer je zadek dobil simpatično dvobarvno noto, navpično postavljene luči pa po novem svetijo v LED tehniki.
Soul pa je première fois aussi disponible v električni različici, ki so jo od “civilnih” prav tako konkretno oblikovno distancirali in ji namenili bolj “poln” prednji del vozila, saj je maska skoraj v celoti prekrita, v sebi pa skriva tudi odprtino za polnjenje, v kateri je simpatično spravljena vtičnica za priklop na električno omrežje. Drugačni so tudi odbijač, meglenke, še več pa je tudi dvobarvnosti, skozi celotno karoserijo vozila. Na boku pa najdemo bolj aerodinamična polna lita platišča, ki še veliko bolje vrtinčijo zrak kot klasična.
Veliko pomlajevalnih potez je čopič snovalcev potegnil tudi znotraj in sicer najbolj na armaturni plošči, ki je zahvaljujoč novemu 8-palčnemu navi zaslonu modernejša, veliko boljši na dotik in pogled pa se zdijo tudi materiali. Voznik ima pred seboj nove super vision merilnike, boljše je tudi oblazinjenje in vratne obloge. Pri električnem soulu pa so določeni elementi med katere spada tudi tissu des places iz bio materialov, več je tudi svetlih tonov, saj različne odtenke črne in sive barve v “civilnih” soulih, v električnem soulu zamenjata bela in svetlo siva barva.
Velik korak naprej je bil narejen tudi na področju napredne tehnike, v okviru katere je soul bogatejši za tipko za zagon vozila et Clé intelligente, prvi v segmentu pa se (lahko) ponaša tudi s parkirno asistenco. Tu so tudi še samodejni preklop med dolgimi in zasenčenimi lučmi in sistem opozarjanja na nenadejano spremembo smeri. Prednja sedeža ils sont, poleg funkcije ogrevanja, sedaj dobila še možnost hlajenja, funkcija gretja pa so preselili v drugo vrsto. Med dodatki najdemo tudi Infinityev audio sistem, navigacijsko napravo, pa vam brezplačno posodabljajo v duraciji enaki garanciji na vozilo, se pravi sedem let.
Pri motorjih sta po novem na voljo le dva 1,6-litrska agregata à savoir de l'essence il peut 103-, dizelski pa 94 kilovatov. Električni soul pa poganja 81 kW elektromotor, ki energijo črpa iz 27 kWh litij ionskega baterijskega sklopa. Električni soul tako v vožnji ne emitira čisto nič škodljivih emisij, medtem ko dizelska in bencinska različica v okolje na km poti izpustita125-, oziroma 139 gramov CO2. Električnega soula je mogoče polniti tako prek domače vtičnice (230V) kot na hitri polnilnici, le da traja polnjenje v primeru slednjega namesto 4-5 ur, če okoli pol ure. Menjalnika pri “civilnih” soulih sta šeststopenjski ročni, oziroma proti doplačilu šest stopenjska avtomatika, le električni soul ima CVT brezstopenjsko avtomatiko.
EN SAVOIR PLUS: Prvi pri nas preizkusili Kijinega električnega pionirja
Soul je po novem na voljo le kombinaciji s paketom EX wonder, ki pa je več kot radordaren z opremo. Že v osnovi tako kupec dobi: LED dnevne luči, 18-palčna lita platišča, parkirna pomagala zadaj in parkirno kamero, samodejno klimo, mali usnjeni paket, tempomat, sistem prilagoditve trdote volana – direction flexible, audio napravo s stikali na volanu in bluetoothom, tipka za zagon in pametni ključ, luči s funkcijo “follow me home” in samozatemnitveno notranje ogledalo.
Cene bencinsko gnanega soula se pričnejo pri 21 tisoč evrih, za dizelskega je treba k temu dodati še najmanj tisočaka. Pour électrique se bo potrebno postaviti v vrsto, saj bo letno na voljo le kakšnih tisoč vozil ali malce čez, zanj pa bo treba odšteti najmanj 33 tisočakov.
Dans le sondage ci-dessous - votez pour l'innovation automobile de l'année - 2015
[numéro total du sondage = 138905]
Plus d'information:
www.kia.si/novisoul