fbpx

Notre animal de compagnie Monte, un léopard américain

Fotografinja Al Fenn je bila zadolžena, da za LIFE magazine pripravi foto esej o življenju z ameriškim (drevesnim) leopardom, manjši različici tigrastega južnoameriškega mačka, ki ga je v šestdesetih (1961) udomačil par iz Manhattna (New York), Si in Meg Merrill. Tedaj so bile eksotične živali kot so leopardi, šimpanzi in celo kenguruji kot hišni ljubljenčki dovoljeni in zelo popularni.

Leopard, ki sta ga kupila Si in Meg Merrill, je slišal na ime Montezuma respectivement Monte. Njegova dieta je bila sestavljena iz govedine in puranjega srca z dodatkom navadne vodne kreše. Te mačke sicer jedo travo in drugo vegetacijo v divjini ter lovijo manjše sesalce in ptiče. Monte, pa ne iz Zotta, pač pa iz Manhattna, je bil zelo izbirčen, ko je šlo za zelenjavo, zaradi radovednega karakterja pa je mora biti vseskozi pod budnim očesom. Toda bo besedah lastnice bi bilo življenje brez njega pol manj zabavno.

Monte in njegova lastnica.
Monte in njegova lastnica.

Ker so ameriški leopardi sila agilne divje mačke in odlične plezalke, ki lahko v daljino skočijo tudi do 3,7 metra, je bilo na daleč vidno, da se je ne bo dalo ukrotiti. Izključenost iz naravnega habitata (centralna in južna Amerika) je bil preveč radikalna in ko se je leta 1971 fotografinja vrnila in se je tudi politika države že nagibala h temu, da prepove eksotične živali kot udomačene, sta to uvidela tudi lastnika Monteja. Merrillova je izkušnje prelila v dve knjigi, ki ju je posvetila eksotičnim živalim.

Monteja bi hitro zamenjali za navadno mačko.
Monteja bi hitro zamenjali za navadno mačko.

EN SAVOIR PLUS: La vie avec un lion

Tigraste južnoameriške mačke so bile leta 2008 s strani Mednarodne zveze za ohranjanje narave (IUCN) razglašene za skoraj ogroženo vrsto, saj njihov habitat vse bolj ogroža krčenje gozdov.

Avec vous depuis 2004

De l'année 2004 nous recherchons les tendances urbaines et informons quotidiennement notre communauté d'adeptes des dernières nouveautés en matière de style de vie, de voyage, de style et de produits qui inspirent avec passion. À partir de 2023, nous proposons du contenu dans les principales langues mondiales.