IndyCar je pri nas malce manj znan motošport, saj iz onstran Atlantika največkrat slišimo o seriji NASCAR. A ameriška različica formule 1, ki ima za seboj burno zgodovino, počasi spet stopa na pota stare slave. Kljub precej manjšemu denarnemu vložku v dirkalnike, ki imajo tudi precej več omejitev kot njihovi bratje pri F1, pa sta Honda in Chevy dostavila najbolj odbiti karoseriji na svetu. Ne samo, da IndyCar dirkalniki bijejo tesnejše in razburljivejše bitke, zdaj tudi zgledajo bolje, kot tisti iz kraljice motošporta.
Letošnja sezona serije IndyCar bo izgledala precej drugače kot zadnjih nekaj. Namreč vse od leta 2012 je večina ekip uporabljala isti dirkalnik, isto karoserijo, z namenom, da bi karseda držala stroške pod nadzorom. Nove od starih se je tako ločilo le po motorjih in drugačnih barvnih kombinacijah. Enosedežnike je namreč zadnja leta izdelovala le Dallara, ki jih ponuja za okoli 332 tisoč evrov. A pred letošnjo sezono sta se opogumila tudi dva dobavitelja motorjev, Chevrolet in Honda, in ekipam ponudila unikatno in odpiljeno aerodinamično karoserijo, ki bo dovoljevala spreminjanje nastavitev in s tem sposobnosti dirkalnika.
Na voljo bosta za nekaj čez 70 mille euros in ju bo moč prilagajati glede na tip dirke, saj se te v seriji IndyCar med seboj precej razlikujejo.
EN SAVOIR PLUS: La vision de Ferrari de l'avenir de la Formule 1
Les deux karoseriji sta tudi precej bolj kompeksni kot smo vajeni od lanskih dirkalnikov. Hondino, na primer, tvori 200 sestavnih delov, ekipa pa bo uporabila le tiste, ki se ji bodo zdele smiselne za stezo. Sezona se odpira 29. marca 2015 na ulicah St. Petersburg (Florida, ZDA), dirkače pa v boju za prvaka čaka 16 dirk. In še zanimivost. V predlanski sezoni IndyCarja je bilo več prehitevanj in sprememb v vodstvu, kot jih je bilo v formuli 1 v prejšnjih petih skupaj. Če torej pogrešte infarktne dirke je morda čas, da zamenjate motošport in preklopite na tistega, ki doživlja drugo pomlad.
Simulacija vožnje:
Več o seriji IndyCar:
www.indycar.com