fbpx

Pozor! Ta slika lahko popači tvoj vid za tri mesece! Ogled na lastno odgovornost.

McColloughov učinek

Poznate tisto, ko dekle fantu očita, da gleda druge ženske? Pa saj samo gledanje ne škoduje, mar ne? No, mogoče ga stane klofute ali zveze, vidu pa s tem gotovo ne škoduje. A obstajajo stvari, ki vam lahko resno škodijo samo če jih gledate dovolj dolgo. Okej, pa pustimo sonce in bliskanje pri varjenju. To si slike, za katerimi stoji fenomen, ki se mu reče McColloughov efekt in lahko popači vaš vid. Izkrivljenje vida lahko traja eno uri ali kar tri mesece! In kot pravi Tom Scott, ko na internetu nekomu rečeš, da naj tega ne počenjajo, je kot bi petletniku rekli naj si v nos ne tlačijo fižola. Torej, McColloughovega efekt nikar ne preizkušajte!

Na spletu ste naleteli že na številne slike, ki se igrajo z vašimi možgani in jih skozi optične prevare uspešno pretentajo. Pa ste že slišali za sliko, ki lahko dejansko spremeni način, kako delujejo vaši možgani? Gre za t.i. McColloughov efekt, ki deluje na ravni možganov in ne razuma, zato boste sliko z vodoravnimi in navpičnimi črtami, če jo gledate dovolj časa (to je 15 sekund ali več), videli v obratnih barvah kot prvotno.

Slika, ki ''preveže'' vaše možgane.
Slika, ki ”preveže” vaše možgane.

Nič takega boste rekli. A problem je, da to pusti posledice za vse kar vidite okoli sebe. Slika namreč ”opere” vaše možgane do te mere, da tudi ostale stvari dojemate drugačne, kot so sicer, to ”poškodbo” vida pa lahko ”zdravite” tudi do tri mesece.

EN SAVOIR PLUS: ‘Kdo ima ribo?’ je Einsteinova uganka, ki jo znata rešiti samo 2 odstotka ljudi!


Fenomen ni internetna šala (odkril ga je ameriški psiholog Celeste McCollough leta 1965), kljub temu pa vam ne moremo preprečiti, da ga ne bi preizkusili. Bili ste opozorjeni.

Plus d'information

Več o fenomenu:
fr.wikipedia.org

Avec vous depuis 2004

De l'année 2004 nous recherchons les tendances urbaines et informons quotidiennement notre communauté d'adeptes des dernières nouveautés en matière de style de vie, de voyage, de style et de produits qui inspirent avec passion. À partir de 2023, nous proposons du contenu dans les principales langues mondiales.