Même si, selon certaines prévisions, des voitures volantes électriques seront disponibles dans quelques années, il faudra attendre encore un certain temps. Pourquoi cela est-il ainsi?
Še posebej ambiciozni so pri Uberju, ki si želi svoj sistem UberAIR lansirati že v letu 2023. Možnosti za to so precej majhne, saj bo moralo ameriško podjetje premagati še veliko ovir. S katerimi izzivi se bodo morali soočiti snovalci električnih letal?
1. izziv: letenje prepustiti računalniku
Zračni taksiji bodo leteli s pomočjo avtonomnih sistemov. Pri Uberju sicer trdijo, da bodo sprva pri upravljanju letečih vozil pomagali piloti, ki pa jih sicer primanjkuje. Prav zato bo treba tehnologijo, ki jo že razvijajo pri Nasi, čim prej izpopolniti. Način letenja, ki sega uporablja pri upravljanju številnih dronov, za zdaj še ni dovolj varen, da bi ga lahko uporabili za delovanje električnih avtomobilov, ki prevažajo ljudi.
2. izziv: oskrba letala z električno energijo
Električni motorji so gotovo bolj zanesljivi in okolju prijazni kot motorji z notranjim zgorevanjem. Kot verjetno že veste, se njihova šibka točka skriva v vzdržljivosti. Znanstveniki domnevajo, da smo še vedno nekaj desetletij oddaljeni od lansiranja električnih baterij, ki bi omogočale lete na dolgih razdaljah. Z najbolj učinkovitimi baterijami, ki so trenutno na voljo, bi bilo namreč po zraku mogoče prepotovati približno 30 kilometrov.
3. izziv: cenovno ugodna izdelava
Zračne taksije lahko uvrstimo v kategorijo letal. Izdelovanje lahkih, zmogljivih in tihih letal, ki se obenem zanašajo na najmodernejšo tehnologijo, ne more biti poceni. Zato bo potreben še temeljit razmislek o tem, kako zmanjšati stroške proizvodnje.
4. izziv: tiho delovanje
Leteči avtomobili bodo ljudi prevažali v urbanih okoljih, v večini katerih je bilo v minulih letih sprejetih veliko ukrepov na temo hrupa. Prav zato bo letenje mogoče le, če bodo proizvajalci našli način, kako vozila narediti skoraj neslišna.
Plus d'information:
wired.com